NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mane
Angående bromsgnissel så verkar det finnas en lösning:

http://www.alldata.com/tsb/Volvo/113705 ... 8/511.html
Kontrollera om ditt chassinummer omfattas.

Kondens i dimljusen har jag inte, måste genast ut och kika :wink: .
Däremot så har jag kondens i blinkersglaset i ytterspegeln, någon annan som är "drabbad"?
av Henke_69
Problem 2 Bi-xenonljuset darrar!! Va fan är nu detta då? Något irriterande endast höger lykta darrar till när man kör på ojämn väg. Det darrar inte alltid, men det är en märkbar darrning. Kontaktade ånyo Volvo, de hade aldrig hört talas om något liknande och tog in bilen.. när jag fick tillbaka den hade de inte korrigerat problemet utan förklarade att det inte fanns någon uppgift på om det var fel, eftersom de hade ställt upp andra V50 mot en vägg och provocerat lamphuset och sett att alla hade samma fenomen. Ljuset darrar! Märkligt att det bara är på höger sida. Min fråga är det någon annan som har upptäckt något sådant fenomen?
Bäst att påpeka vidare och få ljuset utbyt, för risken finns väl annars att den lampan går sönder fortare än vänster?
Har varit inne 5ggr med min T5 AWD-05 med samma problem.
Det enda som de har lyckats med är att göra en repa på plasten under strålkastaren....inte så roligt.

Nu är det så här att jag fick åka ut med en tekniker som hade fixat en likadan ny bil, den hade rullat ca 15km. Den hade precis samma fel.
Samma fel har även kompis som har en S40 T5.

Nu har jag gett upp.....
Användarvisningsbild
av CarMan
Henke_69 skrev:
Problem 2 Bi-xenonljuset darrar!! Va fan är nu detta då? Något irriterande endast höger lykta darrar till när man kör på ojämn väg. Det darrar inte alltid, men det är en märkbar darrning. Kontaktade ånyo Volvo, de hade aldrig hört talas om något liknande och tog in bilen.. när jag fick tillbaka den hade de inte korrigerat problemet utan förklarade att det inte fanns någon uppgift på om det var fel, eftersom de hade ställt upp andra V50 mot en vägg och provocerat lamphuset och sett att alla hade samma fenomen. Ljuset darrar! Märkligt att det bara är på höger sida. Min fråga är det någon annan som har upptäckt något sådant fenomen?
Bäst att påpeka vidare och få ljuset utbyt, för risken finns väl annars att den lampan går sönder fortare än vänster?
Har varit inne 5ggr med min T5 AWD-05 med samma problem.
Det enda som de har lyckats med är att göra en repa på plasten under strålkastaren....inte så roligt.

Nu är det så här att jag fick åka ut med en tekniker som hade fixat en likadan ny bil, den hade rullat ca 15km. Den hade precis samma fel.
Samma fel har även kompis som har en S40 T5.

Nu har jag gett upp.....
om nu flertalet bilar har samma symtom! så hjälper det säkert inte att byta massa delar!!!
man får skriva en raport till Volvo & dom tar stälning om Symtomen är en av bilens egenskaper ellr om det ska komma nån åtgärd.
av Daggis2
Hej

Ang att jag fått köra omkring med transportsäkringar i framfjädrarna pga av att de ej plockats bort vid leveransservicen.

Jag vände mig till Skobes i Katrineholm och blev omgående kompenserad med att 1:a servicen är gratis.

Ett bra bemötande tycker jag.
Användarvisningsbild
av StefanWR
Hej!

Har bränt om lite skivor nu i Nero7 och
det fungerar alldeles utmärkt tackar för tipset!!
Problemet efter vad jag förstår var att
den cd-brännare jag hade i begynnelsen inte
klarade av att hantera CD-info.
Men de nyare brännarna gör det
tillsammans med Nero7 t ex.

MVH
Stefan

Ps. visas din textslinga hela tiden? Eller rullar den bara några varv i displayen för att sedan visa spår1 etc? ds

StefanWR skrev:Okej tack, ska testa nero ikväll... återkommer hur eller hur

wendtan skrev:Ok, jag använder nero och den har inga problem med att översätta id3tag till cdinfo helt automatiskt.

StefanWR skrev:Hej igen!

Tack för era svar.

Kan lugna alla som väntar på sin nya bil, det är en otroligt skön bil att köra. Dessutom är känslan att veta att man alltid har en bil som startar på morgonen när det är 15 minusgrader ute t om utan motorvärmare.

Att 1,8an är så pigg och svarar snabbt på gaspådrag är egentligen otroligt med tanke på att det är ju inte den vassaste bilen i sortimentet. Men den räcker till. Jag är mycket nöjd för övrigt, men man ska stå på sig.. om något är fel.

CD-brännar program som jag använder heter Rioxio Easy Cd -DVD creator 6. bränner från mp3 från audio och från audio till mp3 använder jag audiograbber. Är det bara vissa köpta CD-skivor som har infotext?

Ett tips som kan vara nog så bra är att tänka på är att låta en glasmästare sätta på stenskottsfilm på spoilerljusen, kostar ungefär ett par hundra lappar, har hört att det annars kan bli en kostsam historia cirka 1.500 kronor att byta ut. Ett stenskott skadat spoilerljus går inte på nybilsgarantin.

Okej, då ska jag på Volvo igen angående Bi-xenon ljus darrningen.

Tack för svaret om bromsskölden..

Med vänlig hälsing!
Stefan
Användarvisningsbild
av StefanWR
Tack för ditt tips! Åkte senare till volvo och
påpekade vad jag hade läst, och de blev
ngt förvånade att jag kände till detta.
De tog hur som helst in bilen och
fixade vänster broms.. har inga problem längre med oljud.

Nä inte någon kondens i ytterglaset har jag, men däremot upptäckte att jag har kondens där bak i blinkersglaset, på båda sidorna.. samt även i de nya spoilerljusglasen... Hm blir mycket att påpeka framöver.

Helljuset som darrade ska bytas ut på torsdag, sedan ska jag köra lite med det innan jag gör någon slags xenonkonvertering av fjärrljuset.
Passade även på att fråga vad som gäller med garantin om man gör en
sådan konvertering. Svaret blev att garantin på just den delen upphör.

MVH
Stefan

mane skrev:Angående bromsgnissel så verkar det finnas en lösning:

http://www.alldata.com/tsb/Volvo/113705 ... 8/511.html
Kontrollera om ditt chassinummer omfattas.

Kondens i dimljusen har jag inte, måste genast ut och kika :wink: .
Däremot så har jag kondens i blinkersglaset i ytterspegeln, någon annan som är "drabbad"?
[quote="StefanWR"]Hej!

Nix det var faktiskt något som skramlade och gnisslade och gnekade från vänster framhjul, mest tydligt var det vid inbromsningar och när man sedan kör iväg, lite sakta då hördes ett skrapljud.
[quote="StefanWR"]

Hämtade min nya S40 i går Gnisel och skav från vänster framhjul !

Fixades enkelt med en träbit och böja in bromsskölden!
Dåligt på en ny bil men glad jag läst här anars hade jag inte vågat kör (?) långt i går kväl ....
Första intrycket mycket nöj med bilen, Jämför med Ford Fockus.
Det här med sprit i tanken är kul

JÅJ

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]