NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade en -05 som gått 11000 mil, inte en antydan till slitage på sittdynan.

Men jag har märkt att det är ett problem, kollar man på bilar till salu är det inte alls ovanligt med sprickor där. Verkar inte vara knutet till årsmodell utan snarare hur bilen har brukats. (Eller hur tjock föraren varit kanske...)
Hade endast kört ca 200mil när de första sprickorna i sömmar uppstod.. klädseln böts dock kvikt på garantin.. Får hoppas det håller bättre i fortsättningen.
Har inga problem med min T-Tec klädsel än.
Men vid nästa bilbyte väljer jag säker vanlig textilklädsel för att vara helt på den säkra sidan, skinn är för kallt eller för varmt att sitta på beroende av årstid men vacker att titta på!
Kollar just nu på V50 -08/-09 åt en kompis och har sett drösvis med bilar med sprucken klädsel och nästan lika många med begynnande sprickor. De flesta säljare verkar tycka att man får räkna med detta, vilket jag tycker är snudd på katastrof. Att det gäller så pass många årsmodeller och bilar ÄR katastrof och något som Volvo verkligen borde ha tagit tag i direkt.

Ska själv byta bil inom överskådlig framtid och kommer då att undvika bilar med T-Tec rakt av. Sorgligt men sant.
Låscylinder

Tillhållarna har nog kärvat fast pga ko[…]

nackdelar med Running Boards

Där ser man. Tack!

Vibration på höger sida

Hej, jag har en vibration på höger sida[…]

Nu har det bränt en kabel igen :D Kan det m&o[…]