NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
Om det var stor risk för haveri torde inte företagen ha släppt färdiga trimsatser till den konfigurationen. Trimma på du, men var beredd på att risken för ras såklart höjs en del.
av mojja
Men kör på människa in med optimering och starta sen en tråd om att lådan låter konstigt. Det är inte för inte vridmomentet är begränsat på den automat lådan. Att bsr o Co släppt optimeringar ändå är väl ganska självklart dom vill ju tjäna pengar.
av mojja
crumpets skrev:De behåller väl ändå eventuella momentbegränsningar?

Svar:nej Dom ökar det med ca 70 nm.

http://sv.bsr.se/products/t939/
av volvos60t5
hej igen

har en fråga jag tänkte mappa nu bilen till sommaren det är en volvo s40N D5 jag har orginal 180hk och 350nm en automat ska mappa den till 210 hk och 410nm funkar det på en automat låda? har nån gjort på en automat låda?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det är väl exakt vad du frågat typ tre gånger i tråden och olika personer gissat olika om?

Jag tror fortfarande inte att de släpper allt vad momemtbegränsningar heter på lägre växlar utan vet ungefär vad lådan tål, men självklart kommer det innebära visst ökat slitage, större krafter för oundvikligen med sig det.
av mojja
volvos60t5 skrev:hej igen

har en fråga jag tänkte mappa nu bilen till sommaren det är en volvo s40N D5 jag har orginal 180hk och 350nm en automat ska mappa den till 210 hk och 410nm funkar det på en automat låda? har nån gjort på en automat låda?

Hej igen! Kanske en kurs i läsförståelse skulle vara på sin plats. Vi är flera som har svarat och framfört våra åsikter. Optimera på du vad är det värsta som kan hända???

Lite verkstadstid och någon kr mindre på sparkontot så är ju dom flesta bilbekymmer lösta :-)-)
Användarvisningsbild
av StringerBell
volvos60t5 skrev:hej igen

Viktigare är att det är ett hyffsat etablerat företag som erbjuder optimeringen. BSR är t.ex. mycket etablerade. Du kan kanske teckna en tilläggsförsäkring för maskinskada genom dem.
av volvos60t5
crumpets skrev:Det är väl exakt vad du frågat typ tre gånger i tråden och olika personer gissat olika om?

Jag tror fortfarande inte att de släpper allt vad momemtbegränsningar heter på lägre växlar utan vet ungefär vad lådan tål, men självklart kommer det innebära visst ökat slitage, större krafter för oundvikligen med sig det.
om du läser så har jag skrivit mindre nm och mindre hk sen handlar den om mappning o inte chipp ville kolla vad ni tycker om , om jag ska göra de eller inte eller om ni säger nej lådan kommer gå sönder ville kollar vad ni tycker.
Bsr och turbo center säger kör på det inga fara tänkte se om ni rekomenderar dettta också.

944 Ltt -97 Nu senaste veckorna har kylfläkte[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du kör bilen utan LMM inkopplad så b[…]

Det där är en kraftigt läckande v&a[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]