NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av G-kraft
Tror inte att volvo sitter o ritar nya bilar för att det ska vara smaksatt, de måste sälja mycket för att få in pengar och kunna få kunderna...

Tycker inte att denna volvo c70n ger de en hård match, jag skulle klassa denna volvo bland den nya peugeot 307 och i den klassen....

Aldrig med mercedes, bmw, saab, chrysler,

Du ska bara se den nya peugot 407 coupe som kommer ut nu, riktigt grymt fin, jag hade så stora förväntningar på den nya c70n men blev besviken,

Titta däremot den nya s80, där har vi en riktigt fin volvo bil, som kan konkurrera ut mot bmw 5 serie, mfl...

nä, tyvärr, botten betyg från mig gällande c70n....
Användarvisningsbild
av CarMan
Då vet vi din åsikt.
Smaken är som...
Användarvisningsbild
av G-kraft
jaså har du redan smakat min bak då !?
Användarvisningsbild
av Jensen
Det roliga är att dom flesta kunderna jag haft som tittat på bilen tycker att den är väldigt läcker, samt att man sålde slut på både årsmodell 06 och nu även 07 tyder ju på att många gillar bilen.
Personligen tycker jag att bilen är jäkligt fin,och jag tror att man förmodligen kommer att sälja väldigt bra utav den.
Att sen jämföra den med en Peugeot 307,Saab,Chrysler???
Men som sagt, det är min personliga åsikt, jag tror iallafall att du har fel gällande Volvon, hitills pekar allt på att den kommer att göra riktig succe.
Användarvisningsbild
av CarMan
JA vist är det en trevlig bil, med skön väg känsla!
Focus kommer ju med en Cab snart & den kommer nog bli en bra konkurent till Peugot, men Saab & Volvo ligger i en annan klas tycker jag.

Volvon har ju klassens största baksäte, även om det är tsängre än i än S40 !
Volvon är ju ganska ensam om att vara 2 bilar. tak konstruktionen är så välbyggd så man har inte en plåt cab, utan det ÄR en Cupe & en Cabrole.

Taket är ju unikt med sin 3 delade konstruktion, som göra tt man inte har behövt kompromissa med disignen, utan har en väldigt snygg bil, både med & utan tak.
Unikt ät också lasthjälps funktionen, som gör att man faktiskt kan få in en del grejor i bagaget fast men har cabbat ned.
Men man vet ju hur folk brukar lasta dena typ av bil, så även där har man tänkt till & det finns ett skyddsöverdrag att köpa till baksätet, samt att vindavvisaren har dragkedjor för lättare kunna lasta i & ur saker från baksätet.

För den som inte bara vill synas utan även höras så har man satsat strot när det gäller det största steriopaketet, här har man bygt en ljud bild som är anpassad till bilen & det ljudet slår det mästa på marknaden, tror inte man kan komma inärheten med eftermarknadsgrejor om man inte läger ut 50 000:- eller så! En ruskig anläggning!!! (tyver har inte alla demobilad denna anläggning.)
Om vi ska ta lite säkerhet också så är den ganska ensam om att ha samma krocksäkerhet som en vanlig sedan, med undantag för tak rullning, även om den har dom starkaste A-stolparna & höga Rops så är et tak alltid bäst mot instikande föremål.
av Steff 99
Baksätet på alla cabbar är smalare och trängre än på en vanlig bil med fast tak , Volvo C70 har trots detta ett ganska bra baksäte.
Fick en Megane cabb som verkstadsbil i höstas , tyckte att det skulle duga transportera hustru och ett tonårsbarn någon dag.
Det gick inte att sitta i baksätet bakom föraren , jag är bara 180 cm ..då var det inte möjligt att få ner fötter eller ben bakom förarstolen...den klassas också som 4 sittsig..jämför man så har C70 ett enormt baksäte :roll:

Hade loss knappen och mätte på den oc[…]

Ingen aning dessvärre. Gissar att vevaxelgiv[…]

På S/V70 släpper galonklädseln i i[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Då får det bli balkbyte. Och framvagns[…]