NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
Min C30 är helt värdelös som vinterbil... :cry:

Det går ju knappt inte att sladda med den... jag saknar mina gamla BMW E30'is på vintern...

.
av Doby
opA skrev:
Doby skrev:Jag kör en v50 vilket är i stort sett samma bil. Bra vinterbil förutom när det snöar. Vatten som tinar på rutan rinner ner till torkarna där det fryser och torkarna blir fulla med is och snö....
Skitsnack.. :|

Lyft upp torkararmarna så är det inget vatten som fryser till is.. snö som samlas borstar man bara bort.

Även om man nu glömt ett par gånger att lyfta upp torkarna så har det aldrig varit problem att lossa dom även med 30cm snötäcke på där de innersta frysit.
Hur gör jag detta när jag kör?
Användarvisningsbild
av opA
Doby skrev:
opA skrev:
Doby skrev:Jag kör en v50 vilket är i stort sett samma bil. Bra vinterbil förutom när det snöar. Vatten som tinar på rutan rinner ner till torkarna där det fryser och torkarna blir fulla med is och snö....
Skitsnack.. :|

Lyft upp torkararmarna så är det inget vatten som fryser till is.. snö som samlas borstar man bara bort.

Även om man nu glömt ett par gånger att lyfta upp torkarna så har det aldrig varit problem att lossa dom även med 30cm snötäcke på där de innersta frysit.
Hur gör jag detta när jag kör?
Hur rinner vattnet NER mot torkarna när du kör är mer min fråga. :mrgreen: Kör du i 2km/h eller backar du när du kör framåt ? :mrgreen: :roll:
av danneh
Händer så fort det snöar och det inte är alltför kallt ute...
Snön smälter mot rutan och rinner ner eller så samlar det på torkarbladen...då blir det is...snöar det bara lätt brukar det inte vara någon fara.
av Lövet
opA skrev: Hur rinner vattnet NER mot torkarna när du kör är mer min fråga. :mrgreen: Kör du i 2km/h eller backar du när du kör framåt ? :mrgreen: :roll:
Stadstrafik?
Användarvisningsbild
av opA
andreas_lofgren skrev:Stadstrafik?
Men rinner något ner för rutan kör man väl med torkarna så hur kan något frysa då ?

Jaja.. det är väl upp till var förare om de fryser eller inte. Jag kör min bil i alla väder där den både står stilla med snötäcke på sig och så vidare, och så vidare mina har aldrig frysit.
av danneh
Alltså, torkarna fryser inte fast mot rutan utan snö/issörja fryser fast på torkarna = torkar dåligt.
Inte alltför ovanligt, även i E4-fart.
Åtminstonde i övre halvan av Sverige. ;)
Användarvisningsbild
av opA
danneh skrev:Alltså, torkarna fryser inte fast mot rutan utan snö/issörja fryser fast på torkarna = torkar dåligt.
Jaha men det var en annan femma.. trodde snacket var om att torkarna fryser fast :P
av Doby
opA skrev:
danneh skrev:Alltså, torkarna fryser inte fast mot rutan utan snö/issörja fryser fast på torkarna = torkar dåligt.
Jaha men det var en annan femma.. trodde snacket var om att torkarna fryser fast :P
Nej det var de inte.... :shock:

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]