NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fellow skrev:Varit med bilen till Volvo nu som konstaterade inga läckande dämpare eller slitna bussningar. Däremot har fjädrarna bottnat och därmed repat mellan fjädervarven.
Hur ska man ställa sig till detta? H&R sänkfjädrar som ska vara kortare och hårdare går alltså i botten iaf baktill efter dryga 2000 mil. Reklamation?
Låter jäkligt mysko.. har du kontaktat Autotech om detta och höra vad dom säger ?
När var de du sänkte bilen ? Tänkte mer på hur längesen och om du har några garantier antingen från H&R eller.. från.. ptja, Autotech (?)
Fellow skrev:8e juni förra året och autotech skulle ringa upp imorgon om ärendet. Men frågan är om jag fått fel fjäder eller dålig batch? Fjädrar brukar väl inte mjukna?
Fel i tillverkningen eller vad som kanske gjort fjädrarna mjukare än normalt.. svårt att svara på.

Jag fick t.ex fel fjädrar till min fick jag reda på när jag kom till A-tech, hade fått till S40... dock kom dom rätta fram senare med expressbud.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]