NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men visst det kan ju vara så att det var Bilia som pajade allt oxå.
Jopp. Det var ju det dom kom fram till.
Så här i efterhand, så rotar inte BSR trimmet in sig i bromstyrenheten ,som var en av komponenterna som bråkade.
Jag vet inte till 100% vad som var felet, men det var lite böjda huvuden när jag hämtade bilen.
Bara konstigt att lägga in ett originaltrim som finns men ändå inte (skyller absolut inte på meckarna). Tankarna slog om det var en betaversion i.o.m att svaret från Volvo var att trimmet släpps just den här veckan V36. Jag var ju inne som sagt, redan i början av Juli och fick den iladdad (kanske?) och bilen hade då gått alldeles utmärkt fram till när jag hämtade bilen med den nya programmeringen.

Jaja...Det hela är ur världen för min del.
Sen den 30:e augusti, och den står där än. Bara de sista två spridarna som var restade dyker upp så ska den väl kunna skruvas ihop på ett par dagar.

Började med en strulade ac som åtgärdades i somras, i mitten av augusti var det dags igen, ingen kyla.
En provtryckning visade en herrejössesläcka i kupen nånstans.
Bilen lämnades då in den 30:e aug. Efter halva inredningen rivits ner, delar beställts och bytts (finns snart inget gammalt kvar, varken kyl eller värmeprylar) så var det äntligen dags att montera de sista prylarna, nya slangar.
När då motorkåpan plockas av väntar nästa trevliga överraskning, en läckande spridare. Vilket självfallet har marinerat lite kabelhärvor, skumplast och annat småplock i diesel, med påföljande brand. Men bara en alldeles lagom brand, så det har självslocknat efter att ha smält ner allt i plast. Bilen var alltså fullt körbar!

Men så igår (20:e sept) dök de sista kabelhärvorna upp och iallafall två spridare, så snart, snart, kanske, får den komma ut och rulla igen..
Sådär, då var den klar! Från den 30:e aug. till den 29:e sept.

Slutnotan vart ca 42.000: i materialkostnad och 18.000:- i rena arbetskostnad.
Känns lite skönt att ac strulet tog bilhandlaren kostnaden för, och dieselläckaget
med påföljande brand gick på försäkringen!
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]