NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av finnepower
FiddeUBC skrev:Jag har två diskanter till dörrarna fram hemma från High performance. De kommer från en 05a men det är de nya panelerna.
Sen har jag en bakdiskant High performance också.

Om någon är intresserad av high performance diskanter så hör av er per PM.

Du har PM
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Har svarat :D

Jag har också en komplett uppsättning för premium sound från en 08-. Då Dynaudio, diskant, mellanregister (ifälld i dörren med galler med krom runtom) och bashögtalare. Dock lite meck för man måste ta upp dörrsidan o sätta i mellanreigster. Det rekomenderar jag nog bara om man har high performance och har lite mer pulver bakom. Detta kostar dock lite mer. Tror bara det kan passa på faceliftade bilar.
Användarvisningsbild
av opA
Fellow skrev:Jag har dörrhögtalare premium sound innan facelift samt slutsteg till premium sound innan facelift liggandes!
Vill ha.... vill ha... vill ha.. vill ha.. :-}

... måste..... motstå...... frestelsen.......... letar T5:a.....
Användarvisningsbild
av Fellow
opA skrev:
Fellow skrev:Jag har dörrhögtalare premium sound innan facelift samt slutsteg till premium sound innan facelift liggandes!
Vill ha.... vill ha... vill ha.. vill ha.. :-}

... måste..... motstå...... frestelsen.......... letar T5:a.....
Säljer det billigt;)
Användarvisningsbild
av CabBO
Ni som kan det här med diskanter, delningsfilter, bashögtalare, förstärkare mm. Vad kostar diskanter att köpa och då snackar vi volvos original. Vad kostar andra märkens diskanter. Vad får man för pengarna.
Användarvisningsbild
av SvenB
När kom diskanter fram som orginal till Performance? Jag har Performance med diskanter, men har inte beställt dom extra.
av finnepower
CabBO skrev:Ni som kan det här med diskanter, delningsfilter, bashögtalare, förstärkare mm. Vad kostar diskanter att köpa och då snackar vi volvos original. Vad kostar andra märkens diskanter. Vad får man för pengarna.
Har kollat på bilia och fick svaret:

Priserna är med volvoanställd rabatt.

Diskant fram/bak 640(!!!)kr st

Panel för diskant fram 120kr st.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
r det fortfarande någon som vill ha paneler fram ahr jag minst en komplett uppsättning, Jag har inga diskanter fram kvar längre, förutom en premium sound diskant med artikelnummer 8673039. Pma för intresse.
Till S80 (passar v70 xc70 också?) 08- har jag premium sound diskanter och mellanregister dynaudio.
av jonnyk
Var det någon skillnad på högtalar gallret fram på dom nyare? Har en -05 s40 med premium, och det vore trevligt om man kunde få en nyare och finare variant av galler.
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare […]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.[…]

Volvo original slutrör till V60 och S60 2019-[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]