NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av s80
Svårt att kolla upp då man inte ser om drivaxlarna är kassa, då får man byta dessa bara....

Ngn som vet bästa pris inkl.monterat å klart??
av jackoo
Ryktas om 8k på volvo MEN på skroten kostar dessa 1800kr st...

3600+1500 om du har en duktig mekaniker som kan jobba svart några timmar...

Men du bör räkna med 6-7 lök och uppåt.
Användarvisningsbild
av Hedda
Har samma problem med min V50 T5 -05 det vibrerar och dra i ratten när man accelererar mellan 70 - 110 km/h och skakar i ratten när man bromsar har helt nya skivor och belägg runt om volvooriginal så det är inte de som spökar. Jag köpte bilen på blocket med blockets begagnatförsäkring och den gäller i 6 månader och täcker drivaxlarna så jag ska lämna in bilen nästa torsdag så ska de göra en felsökning och bekräfta vad de är för fel och sen bara vänta på ett ok fån IF förhoppningsvis är det drivaxlarna som är dåliga men den ha bara gått drygt 11 000 mil så han jag pratade med på Volvo tyckte det lät lite för att axlarna skulle vara kass men har jag tur så går det på försäkringen och då kostar det bara 1000 kr i självrisk istället för 8000:- som de sägs ska kosta annars.... Håll tummarna :-)-) :-)-)
Användarvisningsbild
av Fellow
Klart drivaxlarna kan vara felet eftersom dem är felgjorda. Min högra är damasken paj på så det rinner olja ur där:) Kommer byta den i vinter då jag inte har några besvär av den men hade problem med vibrationer men dem försvann när jag böt vänster drivaxel.
Användarvisningsbild
av s80
det är ju röva att problemet börjar nu, förra året vart det ingenting, bara kom för ett tagsedan

kan man kolla om drivaxeln är kass? eller är det bara ett byte som gäller?
Användarvisningsbild
av opA
s80 skrev:kan man kolla om drivaxeln är kass? eller är det bara ett byte som gäller?
Åk du in till Volvo och säg vad du har problem med så kommer nog någon verkstadsnisse följa med dig och köra bilen och avgöra om de är drivaxlar.. ska väl gå att se på något sätt med antar jag ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
opA skrev:
s80 skrev:kan man kolla om drivaxeln är kass? eller är det bara ett byte som gäller?
Åk du in till Volvo och säg vad du har problem med så kommer nog någon verkstadsnisse följa med dig och köra bilen och avgöra om de är drivaxlar.. ska väl gå att se på något sätt med antar jag ;)
Vilken verksta är det man ska åke till som jobbar helt gratis?
Användarvisningsbild
av opA
CarMan skrev:Vilken verksta är det man ska åke till som jobbar helt gratis?
Vart någonstans har jag skrivit att dom skulle jobba gratis ?

opA skrev:Åk du in till Volvo och säg vad du har problem med så kommer nog någon verkstadsnisse följa med dig och köra bilen och avgöra om de är drivaxlar.. ska väl gå att se på något sätt med antar jag ;)
??:-/
Användarvisningsbild
av Hedda
Hade min v50 inlämnad på volvo igår för att felsöka drivaxlarna och mycket riktigt så va de dem som va kassa + att ett motorfästa var trasigt pga av drivaxlarna.. jag har ju blockets begagnadförs så detta skall kosta mig 4465 kr att fixa. hade jag inte haft den försäkringen så kostade byte av drivaxlar en massa stag till växellådan och ett motorfäste 14000:- på Nybergsbil i Nässjö. har 3 månader kvar på blocketförs så det är bara att bita i de sura äpplet och betala men jag kommer ju lindrig undan ändå.
Användarvisningsbild
av Fellow
jackoo skrev:Ryktas om 8k på volvo MEN på skroten kostar dessa 1800kr st...

3600+1500 om du har en duktig mekaniker som kan jobba svart några timmar...

Men du bör räkna med 6-7 lök och uppåt.
Kan ju meddela att drivaxlarna kostar 850 kr styck att byta på Volvo så finns ingen anledning att gå till en "runt hörnet" mekaniker.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]