NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
andreas_lofgren skrev:
crumpets skrev:Det var fan... Har ALDRIG sett en v50 åka runt med den :shock:
Åk till Norge så får du svaret. Varenda bil där har minsta motorn.

Annars är jag mest nyfiken på växellådorna. Har man äntligen slängt ut fornminnet Geartroniclådan och ersatt med Powershift till fler alternativ?
Det tror jag inte. Gin & Tronic lådan har ju hängt med till nya S60. Det är bara en av bensinmodellerna som har Powershift, vill jag minnas.
av Lövet
StringerBell skrev:
andreas_lofgren skrev:

Annars är jag mest nyfiken på växellådorna. Har man äntligen slängt ut fornminnet Geartroniclådan och ersatt med Powershift till fler alternativ?
Det tror jag inte. Gin & Tronic lådan har ju hängt med till nya S60. Det är bara en av bensinmodellerna som har Powershift, vill jag minnas.
Modernt värre med automatlådor som försämrar acc till 100km/h med 1 sekund och drar 1.5 dl mer per mil.
McDonald skrev:
dali skrev:Någon info om vilka modeller som kan fås med AWD?
Ingen AWD mer på någon V50 (eller S40), utgår fr.o.m MY11

M

Låter jättesmart. För alla som köper AWD vill bestiga berg med bilen och köper XC70 automatiskt istället. Är det därför Audi säljer 50% quattro i Sverige? Volvo, det är dags att fatta nu att AWD är ett tillbehör som köps av betydligt fler än de som vill lägga 500.000kr på en XC90. Och alla vill inte ha automat heller!!!
Användarvisningsbild
av opA
Eh.... va ?

Ingen manuell T5:a ? :-(O)
Användarvisningsbild
av Doffen
andreas_lofgren skrev:

Svært få som har 1.6 liters Bensinmotor, men 90 % av V50 har 1.6 D motoren.
Användarvisningsbild
av Zalt
Förklaringen varför Volvo levererar Volvo V50/S40 med 1,6 l version (bensin) är troligtvis rent marknadsekonomiskt, bredda modellutbudet samt prispressa 1,6 l versionen till ett lågt standardpris. Dem bör inte sälja särskilt många exemplar med denna motormodell, förutom till diverse av typ mindre kommuner som vill modernisera sin bilpark :)
av dali
McDonald skrev:Ingen AWD mer på någon V50 (eller S40), utgår fr.o.m MY11
Surt. Hoppas V60 kommer med diesel och AWD, V70/XC70 lockar inte.
Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]