NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Snart....kommer bilen.. V16, fast med en dieselmotor, ändrad i sista stund :D
Användarvisningsbild
av AndreasC
Grattis, skall bli kul att åka i den (B)
av Knasen
Grattis, skall bli kul att åka i den
Tack, på Måndag skall jag hämta bilen, och mätarställning står på noll kilometer :D
av NCR
Knasen skrev: och mätarställning står på noll kilometer :D
Vilket egentligen är fusk av leverantören eftersom alla bilar provkörs osv innan leverans. Men det bevisar ju bara att det GÅR att fuska med mätarställningen och resetta datorn utan att det stör nånting. *suck*
Användarvisningsbild
av AndreasC
Knasen skrev:
Grattis, skall bli kul att åka i den
Tack, på Måndag skall jag hämta bilen, och mätarställning står på noll kilometer :D
Nu fick inte jag följa med utan frugan får åka istället . Inte lätt att vara ensam karl här. :(
av Knasen
Nu fick inte jag följa med utan frugan får åka istället . Inte lätt att vara ensam karl här
Fler tillfällen kommer :wink:
av Knasen
Nu har haft bilen i fyra dagar den har gått ca 35 mil. Bilen går som klocka. Att jag valde till tiduret för motorvärmaren kommer jag aldrig att ångra, gött att sätta sig i en någorlunda varm bil på morgonen, innan man åker till jobbet, och inga felkoder än så länge :wink:
av JÅJ
Grattis min funkade perfekt i 6 dagar ...
De båda "diplayerna" i kombiinstrumentet fastnade i läget med mörk bakgrund.
Från början föjde de båda radiopanelens bakgrundsfärg.
Hur är det med din ?
Har råkat fråga 4 andra S40 ägare helt oförstående de har nog alltid (?) varit mörk bakgrun.

JÅJ
Hur funker era bilar ?
av DanneF
JÅJ skrev:Grattis min funkade perfekt i 6 dagar ...
De båda "diplayerna" i kombiinstrumentet fastnade i läget med mörk bakgrund.
Från början föjde de båda radiopanelens bakgrundsfärg.
Hur är det med din ?
Har råkat fråga 4 andra S40 ägare helt oförstående de har nog alltid (?) varit mörk bakgrun.

JÅJ
Hur funker era bilar ?
om du menar den displayen man ser temperatur på så har min alltid varit mörk, medans radion har fungerat som den ska.
av JÅJ
Ja det är vad jag menar både diplayen för tem klocka ... och diplayen för körsträcka.

Har frågat några andra S40 / V50 ägare oförstående"har alltid varit i natt läg" ?

Själv är jag helt säker på att de växlade en tid i min bil och mins morgonen när jag körde genom tunnel och de inte "vaknade"första felet på bilen...

JÅJ
Smäller höger fram

Tre gånger senaste månaden har det sm&[…]

Volvo gör varken växellådan eller […]

Bränslefilter saknas 2,4i

Hej Jag har konstaterat att bilen inte har brä[…]

Tack för intressant inspel Gregol! Jag har li[…]