NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dieselkungen skrev:DU har ENDAST KKL om du e första ägare "!
Men din "farfar" första ägaren kan säga va de är som e fel så funkar det .
Haha ursäkta mitt otydliga inlägg ja de va lite tidigt på morgonen. kkl är lite lurigt dock.
Men ja e rätt säker på att kkl bara gäller första ägaren, man kan dock kontakta första ägaren så kan han hjälpa dej att hävda kkl. Dvs att felet funnits sedan tidigare.

Först av allt måste du reklamera den felaktiga varan hos säljaren inom skälig tid efter att du upptäckte felet. Det betyder att du muntligt eller skriftligt meddelar säljaren att du inte vill ha varan. Du måste förklara varför du anser att varan är felaktig. Reklamerar du varan inom två månader efter det att du upptäckt felet är du alltid i rätt tid. Efter tre år har du förlorat din rätt att reklamera, under förutsättning att du inte har en garanti som säger något annat.

Dock tar ju begbils garantin detta.
av GalneGurra
Dieselkungen skrev: Haha ursäkta mitt otydliga inlägg ja de va lite tidigt på morgonen. kkl är lite lurigt dock.
Men ja e rätt säker på att kkl bara gäller första ägaren.
Grundskydd
Köper du begagnad bil hos en bilhandlare har du ett minimiskydd.
När du köper en begagnad bil av en bilhandlare gäller konsumentköplagen.
Bilhandlaren är tvungen att följa konsumentköplagen och kan inte ge dig sämre villkor än vad som sägs i lagen om inte annat uttryckligen står i lagtexten. Du kan däremot förhandla dig till bättre villkor än vad lagen föreskriver.
Konsumentköplagen ger dig alltså ett minimiskydd.

http://www.konsumentverket.se/bilar/Kop ... rundskydd/
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]