NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Njae, lite mer är det nog trots allt. Tror jag sålde den i oktober.
av Nike81
Vart less på att tanka! gav upp 330 Ci för en S40 diesel, ler varje gång jag tankar :)
Vet inte om totala ägarkostnaden vart lägre, men känsla klart påtaglig.

Får stilla mitt fartsinne i pappas Cayman S då fartsuget blir allt för stort :)
Det var en elak pappa som inte tankade Bmw-n åt dig istället :wink: ..

Jag tror som en del ovan skriver att en T5 står sig nästintill lika bra i värde som övriga, då denna motor är såpass bränslesnål ändå (om man vill). Nackdelen med att börja handla bilar i Volvos T liga är att det blir otroligt svårt att "nergradera" till de vanligare motorerna vid senare tillfälle 8)
av Klumpen
Nike81 skrev:Vart less på att tanka! gav upp 330 Ci för en S40 diesel, ler varje gång jag tankar :)
Vet inte om totala ägarkostnaden vart lägre, men känsla klart påtaglig.

Får stilla mitt fartsinne i pappas Cayman S då fartsuget blir allt för stort :)
Var också less på att tanka, därför hämtar jag en Xc90 T6 i helgen, haha :o
Användarvisningsbild
av opA
Klumpen skrev:Var också less på att tanka, därför hämtar jag en Xc90 T6 i helgen, haha :o
:-O) :-O) :mrgreen: (R)

Blir det tankning en gång om dagen då, måntro ? ;)
av perhall
Jag kan tänka mig att DRIVe och T5 håller sig bäst. Mellanmotorerna är inte särskilt billiga att köpa, inte särskilt roliga och inte särskilt snåla. T5 är ju lite av ett begrepp och jag tror att den håller värdet bra. På begagnade S60 är det stor skillnad i prisnivå på 2,4T och T5 (oavsett vad det står i gröna listan). För att nu tänka på en annan Volvomodell med T5-motor som är mer sportig än praktisk. /PH
av Lövet
Speciellt eftersom Geartronic lådan, om man uttrycker det snällt, inte är särskilt effektiv.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]