NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
jackoo skrev:Räknat lite och i mitt fall kommer de skilja 3lök mellan 18 och 19"

Eftersom jag inte kommer sänka så vete fan va jag sk aha på min...

18 är ju billigare och mer praktiskt
Men om 19" kommer göra stor skillnad (positivt) så skulle det svida så in i den om jag valde 18".. Vill jag åka bekvämt så skulle mina 17" få sitta kvar med 50 profil :P

Men kommer det se "dumt" ut.. obefogat stort eller vad man kan kalla det..? Vad hade du haft om du sänkt? Jag har ju originalsänkning på 20mm.

Men grått blir det i alla fall.. det känner jag mig säker på! 35profil på din borde väl bli bäst?

/Christian
av Pippolei
jackoo skrev:Va tror ni man bör välja för däckdimension för en osänkt v50.
235/40/18 så blir de ju skyy hög....

225/35/18?
Med de dimensionerna du nämner så är det 1,5 cm mer gummi i profil i de första än de sistnämnda däcken....
Användarvisningsbild
av opA
Lite krångligt kanske men varför inte börja beställa 18", sätt på dom på bilen och ser de för litet ut lämna tillbaka dom och beställ 19" ? Om nu pengar inte är något problem.. :P

Sålänge du inte kör med dom är detta Ok enligt dom flesta ÅF.
av turbodream
chrissofsweden skrev:
turbodream skrev:Jag har beställt R-fälgar till min också ,den nya lite mörkare grå looken, och jag tog 18" för att bibehålla god komfort och ändå få hyffsat stora fälgar. Så 18" blir nog kanon
Du och jag kommer antagligen köpa precis likadana (Gummihuset?).. men vet du vad som slog mig idag? Tänk om den gråa färgen bara gör att de ser skitiga ut ?:-/ Vad tror du?

/Christian
Precis, gummihuset va det, har ett leveransdatum på 23-26mars på mina. Bromsdamm hit eller dit, jag tror dessa kommer bli bra på min röda kärra dock....
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
opA skrev:Lite krångligt kanske men varför inte börja beställa 18", sätt på dom på bilen och ser de för litet ut lämna tillbaka dom och beställ 19" ? Om nu pengar inte är något problem.. :P

Sålänge du inte kör med dom är detta Ok enligt dom flesta ÅF.
Med det fälgvalet och de däck jag funderar på så skiljer det ca 2000:- vilket inte är några problem i sammanhanget. Speciellt nu när nedlackningen blir så billig.

Men att köpa och skicka tillbaka känns väldigt oekonomiskt.. så det låter kanske stort att säga "pengar är inget problem".. men det har med faktorerna kring att göra i det här fallet. Jag har sålt mina "gamla" fälgar, lönebonus m.m.

Det är därför jag är så nojig över att beställa fel storlek... :| På sätt och vis känns det bättre att köpa ett par 19", sälja dem och köpa mindre än att göra tvärtom och behöva lägga till kanske mer pengar vid det tillfället.

Nu blir jag sådär krånglig igen.. :mrgreen: opA du vet hur jag tänker!! :-DD

/Christian
Användarvisningsbild
av opA
Kör så de ryker, Chris.. vi har nästan samma tankesätt ;) (RO)
Användarvisningsbild
av opA
Jag lånar tråden lite, Chris !

s80:
Hur fungerar din sänkning med dina vinterdäck á 16" ? Går den så pass lågt så du rispar snön eller... ge gärna en kommentar på detta ! :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]