NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RCE
Måste bara berätta... var och tankade frugans bil igår kväll och ca 25-30ggr slog pumpen ifrån under tankning. Gubben som stod på andra sidan frågade om det var fel på pumpen, vad säger man? "Nä då inge fel på pumpen, bilen är konstruerad för att fyllas på med vattenkanna!"

Nåväl till sist blev det bättre men pipen var så långt ut att det nästan skvätte på marken.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
jumu01 skrev:Rosenlorden du kanske "slangar" bränslet? :lol:
Hehe, bara ibland :lol: Senaste tankning var 51L 98 på Statoil utan ett enda "frånklick". Men T5 kanske har grövre rör till tanken, vad vet jag 8)
av Mocke
har också samma erfarenheter, att den slår ifrån vilket gör att man blir osäker på hur mycket bensin man kan fylla på. måste vara något handhavande fel, när bilförsäljaren tankade i somras så blev det inget något sådant.
har en S40 2006 1.8 liters.
av RCE
Mocke skrev:...måste vara något handhavande fel, när bilförsäljaren tankade i somras så blev det inget något sådant.
Hehe ja kanske det, erbjuder Volvo några tankningskurser? Personligen föredrar jag den lösning som andra biltillverkare använder sig av: "Stoppa i munstycket i det lilla tankröret och börja tanka", låter mer som ett vinnade koncept tycker jag :lol:
av Samhain
Har samma problem med min T5a, fruktansvärt irriterande särskilt nu i vinter när det varit så jävla kallt ute.
av cj84
Gammal tråd men jag undrar om de finns nån som har en lösning på problemet? Min 05a T5 är nästan omöjlig att tanka!
av Peckham
cj84 skrev:Gammal tråd men jag undrar om de finns nån som har en lösning på problemet? Min 05a T5 är nästan omöjlig att tanka!

Riktigt gammal tråd du letat upp ;)

Men jag har samma problem och min lösning som precis alla andra i tråden är att dra upp munstycket lite och inte trycka i det helt!
Det är riktigt irriterande när det slår ifrån hela tiden, men som sagt, mitt enda tips är att inte stoppa in den för långt! :)
av Pippolei
Peckham skrev:
cj84 skrev:Gammal tråd men jag undrar om de finns nån som har en lösning på problemet? Min 05a T5 är nästan omöjlig att tanka!

Riktigt gammal tråd du letat upp ;)

Men jag har samma problem och min lösning som precis alla andra i tråden är att dra upp munstycket lite och inte trycka i det helt!
Det är riktigt irriterande när det slår ifrån hela tiden, men som sagt, mitt enda tips är att inte stoppa in den för långt! :)
Jepp, samma här, jag måste hänga munstycket på det allra yttersta möjliga läget för att den inte ska slå ifrån. Känns dock inte ok att ha munstycket så pass långt ut så det blir att man får stå bredvid hela tiden om det mot förmodan skulle trilla ur.
av timebandit
Samma problem här V50 2.0D 2007. Byter jag till pumpen framför så fungerar det kanon. Så problemet ligger hos pumparna, det är jag helt övertygad. Vet vilka pumpnummer jag skall undvika där jag brukar tanka iaf :)

Det behövs lite tur när man köper b[…]

Nu har jag monterat knoppen sjukt nöjd med hu[…]

Slirande rem v60

Det behövs specialverktyg och helst ocks&arin[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]