NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Pippolei skrev:
s80 skrev:Basen köpte jag beg, från en v50 2007

Inkoppling av suben är inte svårare än ngt annat, kopplas in på kontakter och remote kabeln finns färdigdragen.

Sedan måste det tankas mjukvara på volvo för att aktivera subben.

Allt som allt, detta kan göras av vem som helst näst intill med hjälp av manualen.

Nypris inkl.montering på volvo kostar 7.000kr drygt,Skroten finns inga och annonser ja det kommer väl en gång per år:)) ja betalade 1500 för basen och 200 kr för mjukvaran.

OBS! Passar endast med high performance eller premium sound ljudpkt.
Går det att eftermontera en sub på min my05 med premium sound tros?
Finns det kablage färdigdraget mm?
Du har ju svaret i din "quote"??

/C
av Krumiluren
Hej jag har en V50 2007 och funderar på vart man kan hitta beg sublåda orginal till den med komplett kabelsystem.
Och när man har monterat den och måste man då in på volvo och ladda ner mjukvaran för det eller fungerar den ändå?
Och får man någon inställning i menyn ang baslådan då eller ?
Vore tacksam för svar, och vart jag kan hitta någon orginal Volvo sublåda till min v50 2007
Användarvisningsbild
av s80
Jag letade länge efter en subwoofer till min, både på skroten och annonser. Till slut dök det upp en i göteborgsområdet för 1.500 kr på blocket knappt spelad med. Så jag tycker jag fick rätt bra pris på lådan. Sedan kostade mjukvaran 300 kr drygt. Så allt som allt kostade det mig 1.800 kr.

Finns inga inställningar på steget utan justeringen görs via vridkontrollen på stereon. Du får då upp sub-bas på menyn under ljudinställningar, där kan du minska eller öka bas trycket hur du vill o känner för, samtidigt är installationen gör lätt med kontakter/stift.

Lycka till att hitta en volvo original baslåda, det är inte lätt att hitta! :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Nu har jag ingen större erfarenhet av sub i en kombi, men är det verkligen värt pengarna? Såg någon bild och tyckte inte elementet såg så himla stort ut, 8"?
Visst, drygt 2 lakan (i bästa fall) för lite extra tryck, det är inte mycket pengar men jag tycker ändå original i dörrarna stånkar på förvånansvärt bra.
av Kaffekask
Tjenare! Har en baslåda liggandes med kablar och dylikt hemma. Hade inte premium sound så kunde inte installera den, så därför vill jag nu bli av med den.

Bor i Ludvika, så om någon är intresserad så kan ni höra av er på, 070-550 13 24.
Användarvisningsbild
av grillchips
Original?
Byte multirem mild hybrid B4

Vida blev ju Webbaserat 2013 så tror ingen s[…]

V 60 2020

Dåliga dämpare, standardfel. Byt dom.

Xc40 bensin köpråd

Hej. Frun är inne på att köpa en […]

Hittade denna också från en gammal tr&[…]