NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

greenbay skrev: Sen är ju stänkskydd bra mot smuts och stenskott.
Greenbay
Fast köp dem i efterhand! Då kostar de 300kr st istället för 700kr. De tar 2 minuter att montera själv.
Tack för alla tips det uppskattas mycket!

Var inne på Volvo idag och skulle egentligen lägga in en beställning, men gick ut igen med svansen mellan benen, den nya offerten var helt annorlunda än den preliminära jag fått, det pratades om "felaktiga priser i systemen", "inbytes tillägg" och en massa annat, det resulterade i att offerten var HELT FRI från rabatter! :o

Har precis begärt in en offert från en ytterligare firma jag varit i kontakt med tidigare, vi får se vad som händer med den...

//Johan
krämbulle skrev:Tack för alla tips det uppskattas mycket!

Var inne på Volvo idag och skulle egentligen lägga in en beställning, men gick ut igen med svansen mellan benen, den nya offerten var helt annorlunda än den preliminära jag fått, det pratades om "felaktiga priser i systemen", "inbytes tillägg" och en massa annat, det resulterade i att offerten var HELT FRI från rabatter! :o

Har precis begärt in en offert från en ytterligare firma jag varit i kontakt med tidigare, vi får se vad som händer med den...

//Johan
Ja men herre gud. Var inte offerten skriftlig? Och hur gammal var den? En offert har väl ett "bästföredatum"?
Skickade på slump nu på eftermiddagen en offert förfrågan på min spec. till en handlare ca. 15 mil bort.

Fick svar direkt, nästan 30.000 (!) billigare än min lokala handlare! ??:-/ Massor av rabatter inkluderade!

Jag trodde det skulle vara enkelt att beställa en ny bil... Operation 'begära in fler offerter' har nu inletts!

//Johan
poseidon skrev:Sportratt, har du provat kan du inte vara utan. Nästan som HP-stereon.

Laminerade rutor gör enorm skillnad.

Skippa barnkuddarna om du inte har barn i 5 årsåldern. Innan det har man väl speciella stolar.
Fast barn som sitter i "speciella stolar" blir väl också 5 år får man hoppas.
Integrerade kuddar har vi haft i 2,5 år, då var vår minsta 5,5 år. Innan dess hade vi Volvo´s lösa kuddar ( med ryggstöd ) i ca 2 år. Så snarare från ca 3,5 år och uppåt.
De är även riktigt bra den dagen du skall sälja bilen till en barnfamilj, kan nästan garantera att de kommer att slåss om att få köpa.
V70 har ca 75% andel integrerade kuddar, V50 ca 20%, men andelen familjer som väljer V50 ökar hela tiden.
/greenbay
Fjolnir skrev:
poseidon skrev:Sportratt, har du provat kan du inte vara utan. Nästan som HP-stereon.

Laminerade rutor gör enorm skillnad.

Skippa barnkuddarna om du inte har barn i 5 årsåldern. Innan det har man väl speciella stolar.
Fast barn som sitter i "speciella stolar" blir väl också 5 år får man hoppas.
Men det beror ju på hur länge TS har tänkt behålla bilen. Vi skall ha barn till sommaren å jaf fick ju ny bil i höstas men jag skulle aldrig få användning av bilkuddarna.

Sen tycker jag väl kanske inte att man skall välja tillbehör åt den som skall ha bilen efter mig. Men det finns ju undantag så som nyckelavstängning av krockkudde osv. men de tillbehören kostar ju inte så mycket.
Fått en offert jag ät rätt nöjd med nu och funderar på att köra på den.

Angående sportratten, vad är det som är så bra med den?

Och finns det 'sport'-växelspak även till de 5 växlade lådorna? Eller finns den bara med 6-växlat mönster? De måste ju matcha! :D - EDIT: tydligen passar art. nr. 30759 049 ! För 5 växlade lådor!

//Johan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat