NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Robgus: Jag börjar misstänka att vissa brännarprogram tar ID3Tag infon och lägger in den som CD text automatiskt.
Ditt AAC format kanske inte innehåller den infon?

Det löser inte mysteriet med när CD info infördes i V50 samt vilka enheter som har det och inte. Min teori är iaf att modeller med 6 växlaren har stöd för detta :wink:
Användarvisningsbild
av wendtan
Uppföljning med de utlovade bilderna på hur de ser ut i menyerna:

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av robgus
wendtan skrev:Robgus:Det löser inte mysteriet med när CD info infördes i V50 samt vilka enheter som har det och inte. Min teori är iaf att modeller med 6 växlaren har stöd för detta :wink:
Nu när du skriver det så minns jag svagt att jag läst det någonstans..
Användarvisningsbild
av elmuppo
CD Text finns på alla S40/V50 om man inte har snålljudssystemet!
Även Radio Text Finns på samma modeller.

Ja, det är mjukvaru orienterat, så vissa bilar med budget system har oxå CD-Text. Dock försvinner det om man kör en upgrade på ICM.

//Branx
av Palle Plutt
Enlig manualen har CD/Minidisk CD text inte "vanliga CD spelaren"

Är det så att du har den?

Jag har en M06 med "High Performance" och "vanliga CD spelaren"
men saknar denna funktion :( har testat.
Användarvisningsbild
av wendtan
Palle Plutt skrev:Enlig manualen har CD/Minidisk CD text inte "vanliga CD spelaren"

Är det så att du har den?

Jag har en M06 med "High Performance" och "vanliga CD spelaren"
men saknar denna funktion :( har testat.
Vilket bekräftar min misstanke om att det är kopplat till växlaren :wink:
av Christian_m
Tog upp det här idag med min kontaktperson på verkstan och han skulle kolla upp om det gick att fixa med hjälp av nån mjukvaruuppdatering så funktionen dyker upp på min performancestereo också, återstår att se om det går att fixa. Bilen ska in på service om nån månad så jag återkommer i ämnet.
wendtan skrev:Jag gjorde en upptäckt ikväll när jag fibblade i menyerna för stereon.
Slår man på CD info vilket bara trodde fungerade på orginal skivor med stöd för detta så läser stereon filnamn eller id3tag även på brända skivor/spår.

Är detta någon form av nyhet eller gör alla volvos orginal stereo med stöd för cd info detta? Jag gillar funktionen skarpt, men konstaterade att jag glömt att döpa albumen då de stog ingen artist där. Låttitlarna fungerade dock klockrent.

Jag har 6 cd växlare om det nu spelar någon roll.
OJ OJ trode inte CD kundespela MP3 skivor ! (info från försäljare )

Vad glad jag blir får min nya S40 med Radio Hig Preformen och CD växlare nästa vecka. 6 skivor med MP3 .... låtar ...

Vilka S40/V50 kan spela MP3 skivor ?

JÅj
AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]

B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]