NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Oki men då ska jag försöka få loss den. Men kanske är smartast att vänta till nya skylten innan man börjar greja med det där. Se vad en ny hållare kostar med på volvo eller har kanske mekonomen eller någon det? Men tacks så mycket för hjälpen

Mvh kristofer
Boys, tror ni ärligt att skylttjuven bryr sig om att ursprungliga ägaren får betala tull eller inte? :lol:

Om jag själv någons regskylt så får jag ju inte betala en spänn om oavsett om skylten kommer från en Cayenne eller en 1,8F

Emblemet har således ingenting med själva stölden att göra.
XC90_Executive skrev:Fast borde man inte kunna komma undan längre om ägaren till "orginalbilen" inte behöver betala något?
Tveksamt. Misstänker starkt att skyltägaren polisanmäler direkt. En 1,8F är inte immun mot parkeringsböter exempelvis.
Det är precis som föregående talare skrev. Det spelar ingen roll om det är en miljöbil eller så. De snor av följande anledning:
1. De ska sno bensin.
2. De har en stulen likadan bil.
3. De vill slippa parkeringsböter.

Min kollega hade ett helsike under ett års til tills dess att de ringde och berättade att hans bil blivit bortforslad. Det var då självklart inte hans bil utan en likadan fast stulen och med hans regskyltar. Men ett år av bestridande och överklaganden är INTE kul.
Är det svårt att få ett nytt regnr om man får sin skylt stulen?

Dels finns ju risken att man drabbas av diverse böter och avgifter men även att man blir stoppad i tid och otid av polisen som fått upp att skyltarna är lysta.

Det händer ju lite då och då att man blir kollad av någon polis och eftersom man är "ren" så blir man ju sällan stoppad.
Henrikx2 skrev:Är det svårt att få ett nytt regnr om man får sin skylt stulen?

Dels finns ju risken att man drabbas av diverse böter och avgifter men även att man blir stoppad i tid och otid av polisen som fått upp att skyltarna är lysta.
Du får aldrig något nytt nummer. Får du parkeringsböter där skylten inte stämmer med bilmärket så är inte boten giltig ändå.

Håller på att fixa till en V70 d5 2010[…]

244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]