NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En polare till mig skulle visa hur man byter däck snabbt. Upp med bilen på en halvkranglig hydraulisk sak. Tog fram en hylsa med ett extra rör o hoppade upp på röret så att bulten så att säga rycktes av. Jag bara risste på huvet. Har man inte fått problem innan så får man det garanterat förr eller senare.

Hörde en annan också som hade spännt så in i helvete så att han drog alla låsmuttrarnas fattning runda o inte fick av bultarna. Så åkte han till volvo o de fick svetsa på en sexkantsbult utanpå låsbulten för att få av den. Av de jag kunde se på de andra bultarna var de rätt misshandlade. MEn nu skulle han aldrig mer ha låsmuttrar för det var ju ett jävla skit enl honom. Man behöver inte dra som en bäng.

Bild :-O)
FiddeUBC skrev:Jag fattar inte hur ni lyckas. ställer ni er på mutternycklen när ni spänner?

Köp en tub aluminiumfett o stryk på ett TUNNT lager på pinnbulten innan ni sätter dit muttern. Då fastnar det inte så lätt.
I mitt fall handlar det om inkompetenta volvomekar. Dom hade loss däcken förra servicen och när min däckhandlare nu skulle sätta på vinterdäcken så såg det inte alls roligt ut. Vi bytte ut alla muttrar, i vissa muttrar så lossnade gängningen och trillade ut, och tyvärr så var en pinnbult alldeles för illa tilltygad för att kunna användas.
Det roliga är ju att det måste ha varit ganska svårt att få på muttrarna men han körde väll bara lite hårdare med mutterpistolen och nämnde inget för mig ?:-/ .
För att återå till den klanten som repade mina fälgar, " häggs bilservice i Kristianstad " så har jag själv bevittnat hur man tar bulten o sätter på maskinen o bara kör in den utan att sätta dit den förhand, skruva några varv och sen kör amed maskin den sista biten.
Inte konstigt att man drar den snett då..

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]