NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50F
:D Äntligen färdig med installationen på Volvo guard.
Larmet bestod av 2st rörelsesensorer i innertak.
Nytt huvlås, Siren med nivåsensor och larmdiod.
Kostnad 2700 kr
Glaskrossensorn sitter förmonterad i bilen.
Total kostnad 5400kr med mjukvara och jobb, man tjänade 2300kr iallafall. :)
Man behövde inte progga några nycklar över huvud taget, funkade ändå.
Och man behövde inte sätta i någon knapp, fanns redan i bilen.
Ingen säkring behövdes heller.
Med andra ord skit enkelt och bekvämt.
Ska tillägga att när jag var där första gången för programmering så glömde dom lägga in programvaran för nivåsensorn. Upptäkte det när jag kom hem och vevade upp bilen vid vänster fram hjul och inget hände.
Bara att åka tillbaka och få den programvaran inlagd också, kan säga att sedan hände det grejor :D
Det är ju själva fan att man ska behöva vara så alert på grejorna, för hade jag inte provat att veva upp bilen
så hade jag inte haft nivåsensorn duglig.
För övrigt ska jag säga att än så länge så gillar jag Bilia i Malmö, trevlig personal.
Senast redigerad av 3 V50F, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av poseidon
Mao bara dyrt då?

Vad hjälper ett larm egentligen? har du något i bilen som någon vill ha så tar de det iaf. Det ända som skiljer är väl att du upptäcker det tidigare....
Användarvisningsbild
av V50F
Det är sant att man skulle aldrig hinna ut och få tag på dom, men på något vis så känns det ändå bättre att upptäcka
det när dom gör det, än få nyheten halv sju på morronen innan man ska iväg på jobbet. Det är däremot tveksamt om
idioten skulle hinna rycka alla däcken innan jag skulle stå bakom honom.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kollade vad ett nytt larm till V50 kostar idag.

Larm (Siren, huvlås & rörelsesensor) 2773 Kr
Mjukvaruuppdatering i VIDA 1895 Kr

Finns det andra än Volvo som kan göra en mjukvaruuppdatering billigare?
Användarvisningsbild
av Perra83
Micce1980 skrev:
Finns det andra än Volvo som kan göra en mjukvaruuppdatering billigare?
Tyvärr inte.
av Skorpan1
Lånar tråden lite: Har Monterat Larm i V50 2007a och Vist var det enkelt Sirenen enkel att montera kabeln fördraget, dioden i framfönstret enkel att montera kabeln satt där redan i den gamla utan diod, och sist men inte minst rörelsedetektorn enkel att montera men sedan började problemet hitar inte kabeln pratat med Bilia, Volvo kundssupport i Göteborg fåt massor av olika svar att kabeln ska sitta fast tejpad i taket fast dom säger både framför och bakom den mittre rörelsedetektorn men så fan heller hittade jag någon så jag rev ner hela taket inte fanns det någon där heller, Någon som vet vart den sitter fast satt ( Gömd ) Vore tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Precis så här "ska" det se ut: http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/V50_2007

Eller har du denna? http://accessories.volvocars.com/Access ... 1/V50_2007

Är det den främre, bakre eller bägge som du inte hittar sladden till?

Jag har en sådan kabel i taket på min Kinetic 1,8 -06. Tittade under locket så sent som igår. Om jag har en bakre vet jag inte men borde ju ha.

Kanske har Volvo missat att montera den kabeln? Inte så troligt men det är ju människor som monterar.

Vad fick du för pris på mjukvaran?
av Skorpan1
Den främre. Och jag har lyft ner hela inertaket och det finns ingen kabel för det där. Men enligt Vida säger Bilia att jag ska lunna montera rörelsesensor när dom kollar Vida med mitt reg nr . Men ingen vet vart kabeln är. Kan någon kolla varifrån deras kabel kommer ifrån för håll . Om ni följer baklänges från rörelsesensorn vart tar den vägen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kollade för några dagar sedan om jag hade fördragna kablar, vilket jag hade. Vart kabeln (som jag ritat röd) slutar vet jag inte, kände bara efter så långt mina fingrar räckte.

Såhär ser det ut på min V50 -06 Kinetic Bild
Missljud AC (kompressor bytt)

Vinande/ylande/morrande ljudet kan orsakas av en a[…]

Om du har gas och kompressorn snurrar men du f&ari[…]

Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]