NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Det finns onekligen från 05 i alla fall 8)
Användarvisningsbild
av poseidon
CarMan skrev:då rutorna är olika tjocka, så tror jag itne set är så lätt som att bara byta ruta.
Det lär ju inte vara olika dörrar direkt. Springan för fönstret är säkert extra stor så det finns utrymme i alla dörrar. Möjligtvis att infästningen för fönsterhissen är olika i de båda varianterna. Men då kan man ju ta med den oxå om man hittar på skroten.

Det lär iaf inte var värt att köpa nya från Volvo.
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tippar på att det är ruta & lister som skiljer, inte själva fönsterhissen (man jag har inte kollat nån gång)
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
jag måste säga precis tvärt om, jag hör inte ett dugg skillnad på laminerat och inte. Inte värt 3000kr vid nybeställning i vart fall.
Användarvisningsbild
av CarMan
FiddeUBC skrev:jag måste säga precis tvärt om, jag hör inte ett dugg skillnad på laminerat och inte. Inte värt 3000kr vid nybeställning i vart fall.

lysna efter lind & vägljud (inte efter grannen som poppar musik)

3000:- är det väll desutom värt att få en säkrare bil vid en krock & om tjyven är framme
Användarvisningsbild
av poseidon
Fast säkrare är ju en definitionsfråga väl? Sitter du inne å vill komma ut så är det svårare med laminerade rutor.
Användarvisningsbild
av CarMan
poseidon skrev:Fast säkrare är ju en definitionsfråga väl? Sitter du inne å vill komma ut så är det svårare med laminerade rutor.
ja, sant. men i vilken sitruation uppstår den sitruationen att man måste slå sönder en ruta för att sedan krypa ut igenom ?
av piraya
Kan man se om man har laminerade glas eller inte? om man som jag inte vet vad man har :roll:
Användarvisningsbild
av poseidon
Sannolikheten är väl liten, men om man krockar å dörren trycks in men glaset är helt eller liknande. Då kanske man måste slå ut glaset.....
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]