NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Den är väl inte så ovanligt hög din bil, Lövet?

Annars så fixar du 18" sen så köper du svarta dekaler och klistrar på så du får XC -stuk på kärran :wink: :roll:

/Kalle
Min bil är inte ovanligt hög - för att vara Volvo dock endast.

Jämför med Saab, Audi, Mercedes, BMW så ser man att Volvo alltid har väldigt mycket luft i hjulhusen, även på standardmodellerna. Dessutom har ju AWD modellerna ytterligare höjd fjädring vilket ser helknasigt ut.

Varför Volvo tror att alla som vill ha AWD bor mitt ute i skogen är en gåta för mig. ?:-/ Jag köpte AWD för att jag är fullkomligt allergisk mot understyrning och kraftreaktioner i ratten. Avskyr framhjulsdrivna bilar som pesten.

Har fått hem Spartacusfälgarna nu och de ser fullkomligt perfekta ut trots att de är begagnade (163 mil). :mrgreen:
Fälgarna är nu monterade och funkar perfekt.

Bild

Bättre bilder kommer någon gång framöver
andreas_lofgren skrev:Hej Alla,
Det blev varken navringar, replikor eller 18".
Istället dök det upp en uppsättning 17" Spartacus till helt rätt pengar så nu slipper jag oroa mig både för passform samt eventuellt SUV stuk (P)
Tackar så mycket.

Ska snart försöka ta några bilder med vettig kamera och ren bil också så kanske det ser ännu bättre ut 8)
Det är solen i så fall. Däcken hade gått 60 mil när jag köpte dem :wink:
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]