NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Det känns skönt att höra att du är nöjd med bilen och att den är felfri. :D
Nä, jag har inte glömtbort att det finns dieselvärmare, det är ju en riktigt bra funktion och att den är standard på V50 är ju inte heller hel fel. Hörde att det kostade 1900:- att få det till en V70.
Men det är bra att ha en elvärmare också särskilt här uppe i norrland. På jobbet har vi fri parkering med el uttag så då är det bra att kunna använda den och slippa "nöta" på dieselvärmaren.
Ungefär hur mycket diesel förbrukar värmaren på en timme? Sen så tar den väl endel på batteriet när man kör värmaren?
Användarvisningsbild
av Guligan
cyberlelle skrev:Det är väl inte nån bil som man har för den extrema körglädjens skull, men jag blev ändå positivt förvånad för den var piggare än vad jag trodde, i låga varvtal så är den ju rätt trött, men kraften kommer ändå rätt fort. Den är rätt mycket piggare än min 1.8f som jag har idag. Enligt den tekniska specen så ska ju dock 1.8f vara lite piggare. Har även provkört en vanlig 1.6d och jag upplever att drive versionen även är piggare än den.

Priset på min V50 hamnade på 276 000:- med extrautrustning. Grundpriset med kinetic paketet är 243 800:-
Extrautrustningen som jag fick med för det priset var:
Metalliclack (geckogrön)
Barnsäkerhetspaket
Xenonljus Dual Xenon
Nyckelavstängning krockkudde
Fast drag (besiktat och klart)
Mattsats
Elmotorvärmare och kupeuttag
Vinterdäck på plåtfälg och navkapselsats
Det låter som en trevlig bil, men mycket pengar. Som du skrev i ett senare inlägg, prata med säljaren. Borde kunna gå att optimera med paket och liknande.
av cyberlelle
Har hört med endel som har dieselvärmare att dom haft problem med att värmaren sugit ur batteriet, men dom har ju inte haft volvo förstås ;)
0.5 l/h är ju inte nåt att snacka om i förbrulkning, sen så antar jag att man nog sällan behöver ha igång värmaren en timme för att värma upp motorn. Men jag lär ju som sagt inte använda den funktionen så ofta, men den är ju bra att ha.

Ska snacka med säljaren, tror ju inte att jag får ner priset nåt, men för kanske en tusenlapp till så ser jag ju ut att få lite mer grejer. Sen så får jag hoppas att dom komer med nån kampanj på drive bilarna innan min hinner levereras för i såna fall så skulle jag också få det kampanjpriset.
Användarvisningsbild
av henka35
cyberlelle skrev:Det känns skönt att höra att du är nöjd med bilen och att den är felfri. :D
Nä, jag har inte glömtbort att det finns dieselvärmare, det är ju en riktigt bra funktion och att den är standard på V50 är ju inte heller hel fel. Hörde att det kostade 1900:- att få det till en V70.
Men det är bra att ha en elvärmare också särskilt här uppe i norrland. På jobbet har vi fri parkering med el uttag så då är det bra att kunna använda den och slippa "nöta" på dieselvärmaren.
Ungefär hur mycket diesel förbrukar värmaren på en timme? Sen så tar den väl endel på batteriet när man kör värmaren?
Dieselvärmare är standard på alla volvodieslar men du behöver tiduret för 1900 kr för att kunna styra den. Annars går den på automatik vid kallstart. Den fungerar inte som en värmare du kan sparka igång 20 min innan du ska iväg med bilen.
Jag har använt min väldigt mycke speciellt när man är på besök hos folk och det är -20 så vill man ju inte springa och tigga eluttag.

Sedan tycker jag du ska gå på en momentum för då är väl bilen nedlackad? Vilket är mycket snyggare än standardbilarna, för då blir det lite väl mycket hyrbil/tjänstebil över det hela :-)-)

//Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
cyberlelle skrev:Till V70 dieslarna så kostar tiduret 1900:- Men till V50 så ingår tiduret.
Trevligt! de var ju toppen.

//Henrik
av Linqid
halmstaden skrev:nedlack är väl summum-utr för V50? momentum för V70, men V50?
Även V50 har nedlackat i och med Momentum. Summum ger silverlackade rails och 17"-fälgar.. :)
Användarvisningsbild
av halmstaden
OK, då är jag med. Jag tänkte nog på C30, men ser nu att den inte blir lackad i summum ens, men då får man köpa body-kit eller vad det heter?

/M
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]