NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wendtan
Tyvärr går inte den lägsta stereo nivån att konfigurera med cd växlare. Det var inte heller valbart från fabrik så det rör sig om en hårdvarumässig begränsning.
av xabio
Tråkigt. Men det måste väl gå att byta till en annan Volvo CD spelare? DVS du byter själva spelares som sitter i panelen. Kan man då byta till en uplevel spelare och sen köra installationen? Annars är ju Aux-installationen enda alternativet och då tycker jag nästan det ärlika bra att köra FM-sändare.
Användarvisningsbild
av wendtan
xabio skrev:Tråkigt. Men det måste väl gå att byta till en annan Volvo CD spelare? DVS du byter själva spelares som sitter i panelen. Kan man då byta till en uplevel spelare och sen köra installationen? Annars är ju Aux-installationen enda alternativet och då tycker jag nästan det ärlika bra att köra FM-sändare.
Som jag förstått det så kan du inte eftermontera någon cd växlare i performance stereonivån. Denna nivå har inte heller något separat slutsteg vilket som jag förstått det har med grundorsaken att göra. Så, ja aux installationen är nog den enda lösningen, men den kommer slå en fm sändare i ljudkvalite med hästlängder.
Senast redigerad av 1 wendtan, redigerad totalt 0 gånger.
av xabio
Förresten, hur vet man att man har grundnivån? Jag har liksom endast antagit eftersom jag inte har rattknappar och ingen CD-växlare. När jag slår på radion så kommer det fram en pixlad ikon på en volvobil, men det står inte vad det är för system.
Användarvisningsbild
av wendtan
Då har du performance nivån(grund)
Står det high performance resp premium sound vid start av stereo så är det det alternativet du har. Där visas även om du har en cd växlare med en symbol.
av xabio
Jo, jag har kollat på jobbat. Jag har performance nivån. Jag är jävligt besviken....måste utröna vad jag skall göra
av xabio
wendtan skrev:
xabio skrev:Tråkigt. Men det måste väl gå att byta till en annan Volvo CD spelare? DVS du byter själva spelares som sitter i panelen. Kan man då byta till en uplevel spelare och sen köra installationen? Annars är ju Aux-installationen enda alternativet och då tycker jag nästan det ärlika bra att köra FM-sändare.
Som jag förstått det så kan du inte eftermontera någon cd växlare i performance stereonivån. Denna nivå har inte heller något separat slutsteg vilket som jag förstått det har med grundorsaken att göra. Så, ja aux installationen är nog den enda lösningen, men den kommer slå en fm sändare i ljudkvalite med hästlängder.
Ok, jag missläste ditt inlägg.
det jag menar är om jag inte kan byta ut CD-spelaren och lägga in high performance eller premium sound system.
Efter det att jag såg i dina bilder på installationen så såg jag att du monterade loss själva CD-spelaren och displayen.
Jag hade tänkt att byta ut CD-spelaren, dvs jag får tag på en bättre CD spelare och då kanske det funkar.
Frågan är då om premium sound eller high performance ligger i själva CD-spelardelen av hårdvaran. Om det är så, så tror jag att jag kan få tag på en sån, annars är jag tillbaks i ruta 1.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Alltså slutsteget sitter inte i cd spelare/växlaren utan bakom vänster hjulhus. Allt är ihopakopplat med MOST optiska system. Du kan inte byta ut stereon eller andra delar utan att de programmeras om så att de blir komplatibla i most systemet.
av xabio
FiddeUBC skrev:Alltså slutsteget sitter inte i cd spelare/växlaren utan bakom vänster hjulhus. Allt är ihopakopplat med MOST optiska system. Du kan inte byta ut stereon eller andra delar utan att de programmeras om så att de blir komplatibla i most systemet.
Hmmm, så om jag skulle byta ut stereon och programmera om bilen, då skulle det funka?

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]