NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bilburen
det står v50 på backluckan och det ser ut som att det har suttit ett emblem brevid, värkar vara borttagit, ser inte vad det står, men det står kinatec på en dekal inne i bilen om det nu hjälper ??? blir helgalen, får inte till det :(
av Kluster
Vet du inte ens om du har en bensinare eller diesel med tanke på att du skriver att den "rycker duktigt ibland"? :shock: Hur gör du när du ska tanka bilen, tar du bara första bästa bränslempump?

Ta inte illa upp men det bästa, både för dig och bilen, är nog om du lämnar in den till en verktad istället....
Användarvisningsbild
av CarMan
är detta ett skämt?
av jumu01
bilburen skrev:det står v50 på backluckan och det ser ut som att det har suttit ett emblem brevid, värkar vara borttagit, ser inte vad det står, men det står kinatec på en dekal inne i bilen om det nu hjälper ??? blir helgalen, får inte till det :(
Beställ omgående en bärgningsbil som tar din bil till närmaste verkstad som hjälper dig med att utröna mer fakta om din bil samt ev byter tändstift eller rengör bränsletanken p.g.a felaktig drivmedel.

Har du köpt bilen av "hederliga harry" utan dokumentation av bilen så som registreringsbevis mm?

Tror dock att killen driver med oss :???: !!!
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
av mojja
killen e ju ett troll. :???:
Användarvisningsbild
av bilburen
ja det kan verka som ett skämt men jag skall prova byta stift, har fixat nya nu till min 5-cylindriga volvo 2.4, har varit bortrest men nu ska jag testa byta...om jag nu får nå hum om hur jag ska göra, tydligen bort med locket och det är tydligen en tändspole per stift !? även olje byte står på tur... blir spännade :shock: tydligen skall man vid oljebyte behöva en 36 mm hylsa ?? till vad, har använt en vanlig filtertång tidigare ??:-/ någon som vet exakt hur man gör ??
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]