NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

flink skrev:Någon som vet priset på fast drag till V50?
Skönare att ha en kula där som tar emot eventuella muppar som har en förkärlek att bumpa in i rumpan på en när man står parkerad. Har för mig att Volvo skulle ha 7-8000,- för allt inkl. montering. Men om det är enkelt att göra det själv så finns det säkert en del tusenlappar att spara...
Dessa priser var aktuella i våras när jag monterade fast krok på gummans 08:a

30664224 Spänningsmatning (Mjukvara) 140:-
31257591 Ledningsmatta 541:-
31257593 Styrenhet 763:-
31265673 Dragkrok 1794:-

Läs mer här: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 31&t=30396
Pratade om nybilsköp och kom då in på dragkrok med en säljare och han sa att det tillkommit en skyddsplåt vilket medfört att priset stigit med en tusenlapp.
Någon som vet nått om den så kallade "skyddsplåten" och varför den ska vara så dyr? Eller är det bara den extra mo9nteringstiden som gör att priset stigit så mycket?
skyddspåt på en V50 ???
CarMan skrev:skyddspåt på en V50 ???
Ja det var verkligen något nytt :shock:
Jag har satt skyddsfilm i plast där min kåpa för där kåpan skrapar i. Så mitt problem löste jag på det viset men tycker ändå att det är dåligt att dessa skador kan uppstå.

Nästa bil kommer bli en bmw med elktriskt innfällbar dragkrok :lol:
men vad är det för PLÅT som diskuteras?
mojja skrev:
Jag har satt skyddsfilm i plast där min kåpa för där kåpan skrapar i. Så mitt problem löste jag på det viset men tycker ändå att det är dåligt att dessa skador kan uppstå.

De där är en riktig besvikelse kan jag förbereda dig på, du trycker på en knapp i bagagen och kroken trillar ut från sitt läge. du får själv med handkraft för den i läge så den låser. Samma sak när du skall fälla upp den, du trycker på knappen, den blir lös och du får föra upp den för hand. Så eletriskt infällbar my ass :D
Så är det på E90/E91 iaf, och som jag förstått det även på E60/61.

Angående skyddsplåten så förstår jag inte vad den skulle fylla för funktion...
jag är mest nyfiken på var den siter (struntar i funktionen)
jag har ju monterat x antal sånna drag, o nån påt finns inte
wendtan skrev:
mojja skrev:

De där är en riktig besvikelse kan jag förbereda dig på, du trycker på en knapp i bagagen och kroken trillar ut från sitt läge. du får själv med handkraft för den i läge så den låser. Samma sak när du skall fälla upp den, du trycker på knappen, den blir lös och du får föra upp den för hand. Så eletriskt infällbar my ass :D
Så är det på E90/E91 iaf, och som jag förstått det även på E60/61.

Angående skyddsplåten så förstår jag inte vad den skulle fylla för funktion...
Ja då var ju den finnesen lagomt inponerande :( Troddde den skötte sig själv helt och hållet och att man tryckte på en knapp när man ville använda den och när man ville att den skull fällas in.

Nästa bil kommer ändå att bli tyskt har haft 3 fabriksnya volvos på 3 år och ingen av dom har kunnat motsvara mina förväntningar i den prisklassen jag betalat för dom, Alltså mellan 250-380k,

Volvo saknar helt enkelt det sista för att kalla sig premium.

M.v.h mojja

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]