NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lappen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Nu e bilen satt i kör förbud av volvo verkstaden! bilen hissades upp i dag gissa om jag blev skraj hela stry systemet var LÖST jo LÖST snacka om att man litar på bilen..

orkar inte skriva nå mer e bara less...

på måndag ska dom fixa den då har den en tid inbokad... kör just nu en HERTZ v50 1.8

/ Lappen
Användarvisningsbild
av ekib
Men kan man på något sätt själv kolla att styrsystemet är "löst", och styrlederna.

som ni förstår är jag inte särskilt mek kunnig
Användarvisningsbild
av lappen
Enda sättet är att lyfta upp bilen på en billyft sätt frugan bakom ratten och väl uppe så ber du henne ratta bilen, du kommer då att märka om stryväxeln är lös osv..., känner du att bilen har indirekt styrning, ja då ska bilen in på volvoverkstaden direkt. Styrväxeln var inte åtdragen i mitt fall av verkstads killen som hade lagat tryckplattan i min bil tidigare HAN MISSADE BARA ATT SKRUVA FAST STYRVÄXELN undra vad han gjorde istället?? fikade med arbetspolarna!!!? !!!!!!!! det skulle ha kunnat kosta våra liv på hans misstag pratade med han och han sa att felet var nu fixat !Q!bra tänkte jag!!!!! jo jag skruvade fast grejjorna nu skämt samt sa han!! hade jag inte haft det jobbet jag har så skulle jag ha slagit han!!!! Hmmm så jag har kört med lös framvagn i 200 mil och den enda åtgärd dom gör är att skruva fast ursäkta ord valet framvagnen i skit bilen!!! blir inte stål glappt om det får nöta fritt mot stål? förstår n i vad jag menar? Jag har tappat förtroendet till bilen och nu till verkstaden här i UMEÅ ...

besviken är ordet jag känner mig. roligt att lägga ut nästan 250 000:- på något som kan vara så dåligt.

undrar vad som går sönder här näst? :?: :?:
av NCR
Hur har det gått för dig lappen?
Användarvisningsbild
av lappen
Jaha, jo tackar som frågar.
Det hände ju lite grejjor efter att jag var i kontakt med Volvo personalvagnar i Göteborg!! han jag pratade med konstaterade att så som jag blivit behandlad ska man inte bli osv... han lovade att sköta allt åt mig (och det gjorde han) tackar!!!!
verkstaden har skrivit ut papper på att all onormal slitage i framvagnen kan om det visar sig bli glapp eller utslitet vara pga att dom missat att skruva fast styrväxeln!!!
radion funkar bra ännu...
Fönsterhissen bak löste dom med att koppla bort funktionen för att få bort värmen ur kupen på sommaren ! ja vet inte vad den heter !! du håller inne öppna dörrarna knappen i någon sekund ! då far alla rutor ner. ( den är nu bort kopplad) ska förbi o få den inkopplad igen! är lite som att funkar inte airbagen i bilen så koppla bort det !!! DÅ HAR VI JU LÖST PROBLEMET!!!

vindbrust var OK i några dagar, fast satt härom dagen på pass sidan (tog en öl) så reflekterade jag över bruset även på den sidan!

jag e inte nöjd med repet fast jag har inte tid att lämna in bilen nu tar det sedan!

någon som vill köpa en V50?
av nevyn
Trist! :cry:
Användarvisningsbild
av lappen
i morgon ska bilen in igen!!!!! ormar sig på vägen, känns som att nått är löst igen i styrningen!!!!!

i 110 km/h börjar bilen att vobla känns nästan som att bakvagnen är lös...
nog ska väl välbalancerade nya odubbade vinterdäck av märket Michelin X-ice, klara av hastigheter över 110 Km/h ????

funderar på att köpa en japanare !!!
:lol:
av NCR
lappen skrev:i morgon ska bilen in igen!!!!! ormar sig på vägen, känns som att nått är löst igen i styrningen!!!!!

i 110 km/h börjar bilen att vobla känns nästan som att bakvagnen är lös...
nog ska väl välbalancerade nya odubbade vinterdäck av märket Michelin X-ice, klara av hastigheter över 110 Km/h ????

funderar på att köpa en japanare !!!
:lol:
(Du får ändra din signatur tror jag) :D
Användarvisningsbild
av lappen
möte med verkstaden på tisdag!!! bilen startade inte 20/10 .... helt död , fick dra ur nyckeln 4 ggr för att få i gång den..... passagerar stolen kan jag inte ha nått på för då börjar bältes påminnaren att tjuta! 2 kilos tryck tål stolen!!
Användarvisningsbild
av lappen
hej alla som följt med i denna tråd ville bara meddela att VOLVO löser in min bil.

en mycket nöjd volvo ägare!..

// Lappen

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......

Kom på det när jag hade fyrat av fr&ari[…]