NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Har du den länken som anger detta?

/Lennart
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu hittar jag inte igen det, då kanske det har ändrats sen tidigare? Eller så är jag ute och cyklar :oops:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Då tror jag mig ha uträtt detta mysterium som varken Volvo eller Thule automative verkar veta.
Jag tog det ena täcklocket från silverrailsen o provade på olika fälgar. Färgen eller kulören som silverrails är lackerade i heter INTE! 936 Silver Bright.

För rätt färgkod se längre ner i tråden!!!
936 Silver Bright met Artikelnummer : 9437 615-9
Finns tydligen enbart i 2 x 400 ml vilket borde vara en sprayfärg och en spray med klarlack.
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 251772.htm

Bildprov här nedan.
Fägen nedan är lackad i Silverstone vilket inte överrensstämmer med silverrailsen.
Bild

Fälgen här nedan är lackad i Silver bright vilket stämmer väldigt bra överrens med täcklocket till höger.

Bild
Bild
Senast redigerad av 1 FiddeUBC, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Nu har jag hämtat mina rails som varit på lack efter skadorna på dem.

Det blir bara rörigare och rörigare vad gäller lackkulören. Det är inte 936 som jag har skrivit innan. Nu heter färgen bara "kromfärg" på volvospråk. Finns inte heller någon färgkod på kulören.
Det roliga är att färgen kostar 1600kr för en halvliter + att lackeraren fick lägga ner 4timmar på att splipa ner skiten (tror inte riktigt på det). Jag tror jag kom billigt undan med 1500kr som han och jag hade kommit överrens om.

Men fint blev det i vart fall.
Bild kommer på alltsammans imorron.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, sorry jag glömde faktiskt bort att jag jobbade till 21:30 igår.
Det ena paret silverrails är redan nerpackade för vidare transport till köparen så det kunde jag inte fotta.
Ska ni nu lackera era rails så ska de lackas i Volvos sk "kromfärg" och inget annat.

Lite reklam och info för er andra om ni vill få rails lackade i RÄTT färg. Detta är adress till företaget som har lackerat nedanstående prylar åt mig.

Moses Bil & Lack Tollarp AB.
Tel: 044-320031
Linderödsv. 382-10
29010 TOLLARP.

Nu utlovade bilder. :mrgreen:
Bild
Bild
Bild
Bild
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]