NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Vet inte inte riktigt vad det är du ska koppla i men HIgh performance och över har ju en extra diskant vid A stolpen (bilden).
Om den ledningsmattan finns vågar jag inte sara på men annars är det ju bara andra högtalare med delningsfilter och annan förstärkare bak som skiljer mellan de olika systemen.
Premium sound fram till -07 har 75w effekt o högtalarna
Premium sound 08- har 130W efekt i högtalarna + delat mellanregister.

Premium sound har en högtalare uppe på instrumentbrädan också.
syns bla bra på denna bilden.
Bild
av xabio
Hej,jkag har ju 05 med performace.
Användarmanualen står det:
Performance
Features: AM/FM radio, single disc CD player
4x25 output, 4 full range speakers and two treble speakers.

Mig veterligen så har inga treble speakers. Detta kan då betyda att kablaget är fördraget?
av dali
Det kan vara integrerat i främre högtalarna, både "full range" och diskantelement bakom gallret. Det är inga separata diskanthögtalare på Performance, inte modellår 04-07 i alla fall.
av xabio
Låter lite väl avancerat med två högtalare (inbyggda diskanthögtalre) i framdörren på en performance sound. Men det kan mycket väl vara så. Betyder detta att det inte går att uppgradera med att lägga till två diskathögtalare i framstolparana (jag menar att då kanske inte finns någon kablage fördragen)?
Senast redigerad av 1 xabio, redigerad totalt 0 gånger.
av dali
xabio skrev:Låter lite väl avancerat med två högtalare (inbyggda diskanthögtalre) i framdörren på en performance sound. Men det kan mycket väl vara så. Betyder detta att det inte går att uppgradera med att lägga till två diskathögtalare i framstolparana (jag menar att då kanske inte finns någon kablage fördragen)?
Det är inte avancerat, det är snarare en sniklösning för att slippa ha separata element. Se detta exempel.
av xabio
Jag förstår vad du menar. Men Peformance nivån har endast dörrhögtalare som är på låg och mellaregistret. Premiun sound har högalare där både bas/mid och diskant är integrerade i samma paket och det ser mycket annorlunda ut. Jag ska nog uppgradera till att ha diskanthögtalare i A stolparna.
av marcbe
IT-Lennon skrev:Förresten, vart på instrumentbrädan ska gallren sitta? Längst uppe vid vindrutan? Ett långt elände..
Det du beskriver är gallret som täcker vindrutedefrostern, dvs ett luftutsläpp. Inga högtalare där.
sahlle skrev:Ursäkta om jag lägger mig i sent i samtalet :???: men vad är det för skillnad på performance och high performance?
Jag har för mig att det är så här:
Den stora skillnaden är förstäkaren... I Performance sitter det en förstärkare på 4x20 W och i High Performance sitter det en på 4x40 W.
Sedan har du bara fyra högtalare i Performance paketet.. (8 st i high performance).. Fast från MY09 (?) sitter det separata diskanter fram på performance vilket innebär 6 st högtalare.
En annan skillnad mellan paketen är att du kan spela mp3 skivor i high performance, vilket man inte kan i performance..
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw