NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skane
Absolut, Helt sant!
Degnell skrev:"Såg att han hade använt MDS-högtalare. Skall köpa Volvo original då de kostar ca 1500 :- Jag hoppas på bättre ljud !!" Det var den kommentaren jag tyckte var lite rolig. Ju dyrare desto bättre kanske inte alltid går att relatera till verkligheten.
Användarvisningsbild
av Patrikv50
Degnell skrev:Jag kan bara säga att jag är grymt nöjd med mina diskanter. Sen att det står MDS på dom stör inte mej nämnvärt då de ändå sitter innanför panelerna. Ni som tvivlar är välkomna att jämföra vilken dag som helst. Skulle tro att "MDS-stuff chill out yo" grejerna lirar betydligt bättre än orginal diskanterna. Jag är till och med säker då jag själv jämfört! För inte mycket mer än dom 1200 som du lagt på diskanter har jag köpt ett helt framsystem, och det blev en jäkla skillnad!

Är det bara att påkoppla på de redan färdig dragna kablarna i dörren eller behövs det ett delnings-filter ?
av Walle
Hej!
Är det någon som har artikelnummer och pris på hela Kit gällande diskanthögtalare + kåpor till fram ?
Ringde Bilia idag och fick ett pris på 2100:- för diskanter fram + bak + kåpor till framdörrarna.... TRODDE han. Låter iofs. som ett bra pris.
Artikelnummer: VO 30732593 Jag har en S40 - 2006 performance stereo.
Hur är kvaliten egentligen på dessa diskanter ? Är det dynaudio ?
Alternativet är som en del andra gjort att köpa MDS-prylar med extern delningsfilter. Dyrare men hur mycket bättre ?
Tips mottages tacksamt! Nu måste ljudet förbättras snarast !

Mvh
Walle
Användarvisningsbild
av Orfeous
Walle skrev:Hej!
Är det någon som har artikelnummer och pris på hela Kit gällande diskanthögtalare + kåpor till fram ?
Ringde Bilia idag och fick ett pris på 2100:- för diskanter fram + bak + kåpor till framdörrarna.... TRODDE han. Låter iofs. som ett bra pris.
Alternativet är som en del andra gjort att köpa MDS-prylar med extern delningsfilter. Dyrare men hur mycket bättre ?

Mvh
Walle

Brorsan har en C30 med High-Performence stereon där det sitter diskanter vid A-stolpen.. jag märkte direkt skillnad mot min stereo Performence.. med diskanterna blev det en helt annan ljudbild.

Så som jag skrivit tidigare.. jag valde att lämna in min bild för att få ljudet "uppgraderat" :)
med lösa diskanter+motstånd samt två slutsteg ett för sub o ett för fyrkanaligt..
av frippe87
Orfeous skrev:
Walle skrev:Hej!

Mvh
Walle

Brorsan har en C30 med High-Performence stereon där det sitter diskanter vid A-stolpen.. jag märkte direkt skillnad mot min stereo Performence.. med diskanterna blev det en helt annan ljudbild.

Så som jag skrivit tidigare.. jag valde att lämna in min bild för att få ljudet "uppgraderat" :)
med lösa diskanter+motstånd samt två slutsteg ett för sub o ett för fyrkanaligt..
Vad gick det kalaset på om man får vara fräck o fråga? och vart lämnade du in den?
Användarvisningsbild
av Orfeous
Kabeldragning ungefär 1200kr, montering kring en 1000kr
slutstegen, diskanterna o baslådan samt alla kablar hade jag sen tidigare.

lämnade in min bil till Nårdik i Örnsköldsvik!
av Walle
Nu har jag iallafall tagit hem Kit VO 30732593 för att titta närmare på. Gick inte att tyda exakt vad paketet bestod av via beskrivningen. Lättare att se direkt på grejorna. Jag är nyfiken på om ALLA volvo S40/V50 diskanter kommer från Dynaudio eller om ovan paket innehåller något budgetmärke ?
Det fanns nämligen ett gäng olika artikelnummer på högtalare när jag ringde och frågade. Dessutom fanns en premium sound paketsats för framsystem för ca:2000kr men utan plastkåpor samt inte samma artikelnummer som orginal premium sound ? Finns det en uppgradering från premium sound till ännu värre ?

Nåja, får väl se va det är för grejer som anländer imorgon ? Någon med erfarenhet i denna diskantdjungel ?

/Walle
av Walle
FiddeUBC skrev:Färgen på etiketten där artikelnummret står på högtalaren avgöv vilken stereo nivå det är.
Gul = Premium sound
Blå = High performance
Vit = Performance
Ok! Någon som vet om det är stor skillnad i kvalitet på just diskanterna i premium, high performance eller performance ?
Jag undrar just ifall 2000:- för högtalare bak + fram + kåpor fram är prisvärt eller om det är "biltema"-högtalare som ingår i detta paket ? :oops:

/walle
Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

Ja, jag ser nu att det ska finnas en skidlucka i m[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]

För det krävs någon form av mjukva[…]