NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av malmo
Hehe. Jo så blåögd är jag inte. Menade mer på att titanium grå inte var mitt första val. Utan ville ha chameleont blå. Men efter lite tryck från tjejen och något om styrka och hårdhet från säljaren så blev det grå. Men lika glad är jag för det. Synd bara att dom skall ta så lång tid att leverera ;)
av Christian_m
malmo skrev:Hehe. Jo så blåögd är jag inte. Menade mer på att titanium grå inte var mitt första val. Utan ville ha chameleont blå. Men efter lite tryck från tjejen och något om styrka och hårdhet från säljaren så blev det grå. Men lika glad är jag för det. Synd bara att dom skall ta så lång tid att leverera ;)
Här har du en tråd om färgen ifråga, och våra samlade intryck ihop med två bilder på min -05a i titaniumgrått.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... umgr%C3%A5

Välkommen till den grå klubben ;-)
av kajalfred
~Kalle~ skrev:
kajalfred skrev:Hej jag har precis skrivit på mitt köpeavtal med Bilia i Malmö men lyckades inte riktigt pressa priset mer är ca2% förvisso va bilen en så kallad jubileumsbil verdexa/bilia fyller 60år så priset va pressat från början med business edition paketet kostar bilen 219990kr (priset gäller en 2.0D)har valt till en del så priset slutar på 246000 men inte mer är mugghållare bak fulltank vid leverans och bakrumsmatta kunde jag få.Har någon en uppfattning om det är normalt eller är jag för snäll. mvh Kaj
Du har alltså valt till grejer för 26 tusen kr skriver du ju här uppe!

"Den kostar 219990, men priset slutade på 246000" :-O)

/Kalle
Aha nu förstår jag jo tillvalen är High performance,alu panel inlägg,Xenon ljus,mittarmstöd bak med mugghållare,nyckelavt kr-kudde pass,spoiler ljus fram, backvarnare och kasshållare bak.Färgen jag valde är Gecko grön med spartacus 17 fälgar inredning är Dalarö M-grå Tex/T-t -5C77
av kajalfred
malmo skrev:Ny här. Beställde själv oxå en v50 på bilia i Malmö som jag väntar på. Tror faktiskt inte heller att det är så mycket prutmån på kampanjbilar. Jag gjorde ett tappert försök men fick liksom du småsaker mattor etc. Men jag var ganska nöjd ändå. Blev en 1.8f business kampanj bil från volvo på 209.900. Sen hade bilia 10000kr rabatt på det för dom fira 60år, sen blir det ju 10000kr från staten i miljöbilspremie, dessutom fick jag 10000kr för min mazda 323 som ändå skulle skrotas om jag kom in med skrotningsintyget i något som kallas volvoförnyelsepremie.

Enda tillval var bi-xenon, nycketavstängd krockkudde. Hursomhelst så byggde man den på volvos hemsida hamnade den på 248.500kr med allt som jag har med. Nu hamnar den istället på rätt sida 190 sträcket. (det skall jag väl vara nöjd med?)

Hoppas jag blir nöjd med den eftersom det är första volvon någonsin för min del

Ja jag hoppas ochså att jag blir nöjd är min första V50 men kört V70 innan börja med en 98 sen 01,04,06 och nu då en V50 är mycket förväntansfull men ser att bilen i tidigare utförande har haft en del barnsjukdommar som jag hoppas nu är åtgärdade för den nya generationen V50, men jag har fullt förtroende för Volvo annars
Mvh
965 -97 Ingen gnista..

Hej, Behöver Er expertis :) Dottern har en […]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]