NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av psycho4fun
TurboYmmot skrev: Tack för det svaret:)
Du har monterat fjädrarna själv eller?? Krångligt??
Jag bytte fjädrarna på min förra Golf GTI -98, de va iaf inte speccielt knepigt...man behövde åtminstone inte va nån toppmekaniker, bara lite sunt förnuft och kanske lite skruvar vana!!

Ingen annan som monterat sin sänkning själv??
Japp, monterade fjädrarna själv och det var inte speciellt svårt.
Tog några timmar..
Tycker själv att det ser mycket bättre ut nu när den är sänkt.
Däremot är markfrigång och komfort kanske inte helt optimalt längre .. :D
av noll3one
Någon som vet om man ska balanser om hjulen direkt efter sänknigen eller ska man kör lite innan man balanserar så att fjädrarna hinner sätta sig?
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
noll3one skrev:Någon som vet om man ska balanser om hjulen direkt efter sänknigen eller ska man kör lite innan man balanserar så att fjädrarna hinner sätta sig?

Ballansera om hjulen?? Ska de verkligen va nödvändigt??
Du tänker möjligtvis inte på hjulinställning?? ??:-/
av noll3one
TurboYmmot skrev:
noll3one skrev:Någon som vet om man ska balanser om hjulen direkt efter sänknigen eller ska man kör lite innan man balanserar så att fjädrarna hinner sätta sig?

Du har rätt :oops: , jag menade hjulinställning såklart.
Användarvisningsbild
av TurboYmmot
noll3one skrev:
TurboYmmot skrev:

Du har rätt :oops: , jag menade hjulinställning såklart.

Hehe så kan de gåå :P
Kanske finns nån som kan svara på de där med hjulinställningen??
Användarvisningsbild
av psycho4fun
TurboYmmot skrev: Kanske finns nån som kan svara på de där med hjulinställningen??
Hjulinställning efter sänkning rekommenderas. Kostar omkring en tusenlapp hos volvo men går säkert att hitta nån som gör det billigare..
Dock går det tyvärr inte att justera camber bak..
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Tror nog att du kan göra hjulinställning utan att vänta, så fungerar det ju på fabrikerna!
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Degnell skrev:Såhär ser volvo orginal sportchassi och 19" ut, men såvida man inte beställer sportchassit från fabrik har jag förstått att det kan bli kostsamt att eftermontera.
Bild

Hmm skumt....hitta själv inga 19' fälgar som passar till S40N -08, 19' blir liksom överdrivet breda...Jaja får väl nöja mig med 18' :|
Användarvisningsbild
av Johan.S
Tjena Degnell har du några problem med att det tar i hjulhus med 19 tum vilket Et mått har du.

Mvh Johan
av Lowe
Hej jag undrar om det finess sänkfjädrar till c30 som sänker mer än 30mm.?Kan inte hitta det någonstans.
Elpriset

Då va maj avklarad. IMG_0599.jpeg

Lite "service" på bilen! Fick p&a[…]

Snygga fälgar till V90 Cross Country

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock […]

Hej, Behöver Er expertis :) Dottern har en […]