NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av metal
Jag har nu bokat tid för att sänka bilen. Fjädrarna (H&R, sänker 35mm) går på 2495:-, monteringen går på 1500:- och en hjulinställning skulle gå på 675:-. Med andra ord 4670:-. Fjädrarna köper jag från Autotech i Trollhättan, monteringen görs även av dem. Hjulinställningen tar däremot Vianor hand om.

En fråga bara som jag inte tänkte på att fråga då jag beställde tid. Bör man vänta med hjulinställningen någon vecka efter man byt fjädrarna, eller är det en fördel att göra det direkt? Tänkte om det tar ett tag för fjädrarna att "anpassa" sig eller något liknande... :???:
Användarvisningsbild
av Orfeous
H&R sänkningsfjädersats 35mm, S40n 04-

2195 kr
finns hos radicast

Monteringen går ju att göra själv om man är händig... fjäderkompressor o lite sånt :)
Användarvisningsbild
av Jayhawk
Någon som har koll på om jag måste sänka bilen med en orginalsats på en -08 med nybilsgaranti osv eller om man kan köpa en sänkningssats seden får arbetet gjort på billia, skulle detta funka eller är det inget dem håller på med, känns jävligt onödigt att gå till billia där de tar över 2500 bara för arbetet...får då så klart sänknings satsen för så gott som inget :D

Eller om det finns andra sätt att komma runt det hela ?:-/
Användarvisningsbild
av jihed
jag vet inte om det är samma på s40 och v50.. men jag har fjädrar som har setat på min v50 under säljes

Hej, Behöver Er expertis :) Dottern har en […]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]