NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mojja skrev:
vickan skrev:Tycker bara det är bra att något sådant framkommer. Det underlätter säkert för många, om det så är volvo som frivilligt tar sitt ansvar eller om det är medias påtryckningar så är det iaf skönt att det blir fixad! :-)-)

Klart det e bra att det blir fixat. Men dom som redan betalat privat för att få detta åtgärdat då hoppas verkligen dessa får sina pengar tillbaka.

//mojja
Det tycker jag definitivt med, tyvärr kan jag tänka mig att det blir väldigt svårt. Men säkert inte omöjligt för dom som står på sig. Verkar ju vara en del härinne som har fått pynta för det själv, någom som känner igen sig och som kommer kräva ersättning?
mojja skrev:Vadå det e ju inte volvo själva som genom sin goodwill vill ta på sig detta utan dom är mer eller mindre tvingade.

Samma som med vevhusena i gammla s60 o v70 när media börjar trycka på så tar dom plötsligt på sig skiten innan så får kunden betala.

Citat ur aftonbladet:
I morse framförde det amerikanska trafiksäkerhetsverket NHTSA krav på att Volvo ska återkalla 23 000 bilar

Källa:http://www.aftonbladet.se/bil/article1753986.ab

Så att tro att volvo frivillgit tar detta på goodwill är bara naivt.

//mojjja
Nej, det är klart att det inte är goodwill, utan det är medias uppmärksamhet som fått det till detta.
Men, skoda blev uppmärksammad men väljer att göra ingenting. Det tycker jag är skillnanden i det hela.
Dennisen skrev:
mojja skrev:Vadå det e ju inte volvo själva som genom sin goodwill vill ta på sig detta utan dom är mer eller mindre tvingade.

Samma som med vevhusena i gammla s60 o v70 när media börjar trycka på så tar dom plötsligt på sig skiten innan så får kunden betala.

Citat ur aftonbladet:
I morse framförde det amerikanska trafiksäkerhetsverket NHTSA krav på att Volvo ska återkalla 23 000 bilar

//mojjja
Nej, det är klart att det inte är goodwill, utan det är medias uppmärksamhet som fått det till detta.
Men, skoda blev uppmärksammad men väljer att göra ingenting. Det tycker jag är skillnanden i det hela.
Självlart e det bra att dom tar på sig detta nu men varför har dom inte gjort det innan då detta inte e något nytt problem?
Allt handlar om att rädda ansikete o inte skämma ut sig än mer.
vickan skrev:Det tycker jag definitivt med, tyvärr kan jag tänka mig att det blir väldigt svårt. Men säkert inte omöjligt för dom som står på sig. Verkar ju vara en del härinne som har fått pynta för det själv, någom som känner igen sig och som kommer kräva ersättning?
Jag kommer att göra det i alla fall, det vore ju helt sjukt om vi som redan har haft felet inte skulle få ersättning...

Någon som vet hur Volvo (och andra biltillverkare också, för den delen) har gjort på tidigare återkallningar? Har folk fått tillbaka pengar som de har lagt ut?
nscho skrev:
vickan skrev:Det tycker jag definitivt med, tyvärr kan jag tänka mig att det blir väldigt svårt. Men säkert inte omöjligt för dom som står på sig. Verkar ju vara en del härinne som har fått pynta för det själv, någom som känner igen sig och som kommer kräva ersättning?
Jag kommer att göra det i alla fall, det vore ju helt sjukt om vi som redan har haft felet inte skulle få ersättning...

Någon som vet hur Volvo (och andra biltillverkare också, för den delen) har gjort på tidigare återkallningar? Har folk fått tillbaka pengar som de har lagt ut?
Vet att att Saab Inte gav några pengar tillbaka till de som själva hade betalat för tändkassetterna som gick sönder titt som tätt. Garanti tänkte endast dom som åkte till verkstaden och fick dom bytt. Men det är saab det 8)
mojja skrev:
jumu01 skrev:

Citat ur aftonbladet:

//mojjja
Var finns underlaget att dom (Volvo) har försökt slingra sig ur problemet?, jag har dock inte hittat det, har läst artikeln!!
Sök på forumet o du skall bli vis. Många som fått pynta för detta problem själva efter att nybilsgarantin gått ut.

Så brukar det väl nästan alltid vara från början då fel uppdagas att man får ta kostnaden själv. Men då det visar sig att det är en större volym som drabbas av samma fel, så är mer vanligt att företag börjar undersöka om det är en produktfel och går in med goodwill.

Tycker dock att dom som drabbats av felet före goodwillen skall ha tillbaka det dom fått betala för detta fel.
Orfeous skrev:detta gäller bara femcylindriga bilar.. alltså inte min eftersom jag har fyra cylindrar eller hur?
Vad som inte framgår i artikeln i GP är att i USA säljs S40/V50 endast med femcylindriga bensinmotorer.
Därför berörs bara bilar med femcylindriga bensinmotorer i USA, 23000 till antalet, eftersom det är den enda motorvarianten som någonsin har sålts där ..

Så med andra ord: om din bil är inom angivet chassinummer så är du dessvärre oxå drabbad ..
psycho4fun skrev:
Orfeous skrev:detta gäller bara femcylindriga bilar.. alltså inte min eftersom jag har fyra cylindrar eller hur?
Vad som inte framgår i artikeln i GP är att i USA säljs S40/V50 endast med femcylindriga bensinmotorer.
Därför berörs bara bilar med femcylindriga bensinmotorer i USA, 23000 till antalet, eftersom det är den enda motorvarianten som någonsin har sålts där ..

Så med andra ord: om din bil är inom angivet chassinummer så är du dessvärre oxå drabbad ..

Hur får du ihop den ekvationen?

Ingen aning om vad du dillar om,men det gäller inte dieslarna eller dom 4 cyl 1,6. 1,8. 2,0:orna.

Hej, Behöver Er expertis :) Dottern har en […]

Sommarvaxning av pärlan. IMG_0598.jpeg

Internet I bilen

Hej jag har en v60 t5 2019 med simkort i bilen men[…]

Tycker den fälgen ser riktigt bra ut! Dock sv[…]