NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Degnell skrev:
jumu01 skrev:Titta på maskinskademomentet där är Volvia överlägsen med 15000 mils maskinskadegaranti, visst ju längre man kör destå mer får man stå för själv, men ändå en bra trygghet, sitta där med en försäkring som är billig och dåliga ersättningsmoment då är det "dumsnålt" när skadan inträffar.
Jag läste oxå det där, men det gäller väl bara för dom som köpt bilen av en handlare. Jag som köpte min begagnad har väl inte så stor nytta av den?
Nej den gäller inte bara för nya bilar. Utan även för begagnade också. Så här ser villkoren ut "Max 10 000 mil (15 000 mil för Volvo/ 12 000 mil för Renault om bilen är köpt hos en auktoriserad
Volvohandlare, 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal) eller 8 år gammal räknat från första
registreringsdagen.
Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts."

Men är din bil äldre än 8 år eller rullat mer än 10000 mil så skulle jag se efter om annan fösäkring åt det billigare hållet!!
Användarvisningsbild
av vickan
jumu01 skrev:
Degnell skrev:
jumu01 skrev:Titta på maskinskademomentet där är Volvia överlägsen med 15000 mils maskinskadegaranti, visst ju längre man kör destå mer får man stå för själv, men ändå en bra trygghet, sitta där med en försäkring som är billig och dåliga ersättningsmoment då är det "dumsnålt" när skadan inträffar.
Jag läste oxå det där, men det gäller väl bara för dom som köpt bilen av en handlare. Jag som köpte min begagnad har väl inte så stor nytta av den?
Nej den gäller inte bara för nya bilar. Utan även för begagnade också. Så här ser villkoren ut "Max 10 000 mil (15 000 mil för Volvo/ 12 000 mil för Renault om bilen är köpt hos en auktoriserad
Volvohandlare, 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal) eller 8 år gammal räknat från första
registreringsdagen.
Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts."

Men är din bil äldre än 8 år eller rullat mer än 10000 mil så skulle jag se efter om annan fösäkring åt det billigare hållet!!
Jag tror Degnell menar att om man INTE har köpt bilen hos te.x Bilia då är det 10.000 mil som gäller. Och så tolkar även jag vilkoren. Dessutom så har t.ex atava 10.000 mil / 8 år och det är ju det som uppnås först som gäller.

Så det är endast till en liten fördel om man köper en Volvo hos just en Volvohandlare.
av jumu01
Vickan du anser att 5000 mil extra på maskinskadeförsäkringen är en liten fördel, det är ju en 1/3 mer än vad andra har att erbjuda jag tycker då inte att det är en liten fördel utan en STOR fördel.

Visst om du köper den privat eller hos annan handlare så håller jag med att det finns andra alternativ!!!
Men inte om du köper den hos Volvohandlare.

Oftast är risken för att det uppstår mer fel efter 10000 mil på en bil, ju längre den rullat detså större risk för fel, men visst man kan även ha otur och drabbas av allvarligare fel tidigare!!
Användarvisningsbild
av vickan
jumu01 skrev:Vickan du anser att 5000 mil extra på maskinskadeförsäkringen är en liten fördel, det är ju en 1/3 mer än vad andra har att erbjuda jag tycker då inte att det är en liten fördel utan en STOR fördel.

Visst om du köper den privat eller hos annan handlare så håller jag med att det finns andra alternativ!!!
Men inte om du köper den hos Volvohandlare.

Oftast är risken för att det uppstår mer fel efter 10000 mil på en bil, ju längre den rullat detså större risk för fel, men visst man kan även ha otur och drabbas av allvarligare fel tidigare!!
försökte sitta här och göra lite kalkyler på vilket som blir billigast. Volviaförsäkring + självrisk ( Om bilen körts 12 000-15 000 mil är självrisken vid reparation 35% av skadekostnaden dock minst 7 500 kr. ) kontra billigare försäkring + betala felet själv.

och ja, jag måste ge mig.. blir det ett allvarligt fel som ligger över 20.000 :- strecket så lönar det sig att ha volvia OM man nu har köpt bilen från en volvohandlare och bilen har gått mer än 10.000 mil.. då får jag nog hålla med dig..

dock så i mitt fall men en relativ ny bil som inte gått speciellt långt kan jag inte hitta någon motivation att byta till volvia... får väl helt enkelt göra det när jag är äldre så premien sjunker och bilen har gått längre ;-//
Användarvisningsbild
av Degnell
Jag kör med volvia helförsäkring + trygghetspaketet. Tyckte det gick väldigt smidigt då min förra bil blev repad, inget krångel eller konstigheter. Tog trygghetspaketet just för att få lägre självrisk om någon lägre stående individ skulle få för sig att vandalisera även denna bil. Sen e d ju bra att man får tillgång till hyrbil om olyckan skulle vara framme, så det är väl investerade 30kr/månaden :)

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]