- mån 14 jan 2008, 06:44
Volvohandlare, 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal) eller 8 år gammal räknat från första
registreringsdagen.
Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts."
Men är din bil äldre än 8 år eller rullat mer än 10000 mil så skulle jag se efter om annan fösäkring åt det billigare hållet!!
Degnell skrev:Nej den gäller inte bara för nya bilar. Utan även för begagnade också. Så här ser villkoren ut "Max 10 000 mil (15 000 mil för Volvo/ 12 000 mil för Renault om bilen är köpt hos en auktoriseradjumu01 skrev:Titta på maskinskademomentet där är Volvia överlägsen med 15000 mils maskinskadegaranti, visst ju längre man kör destå mer får man stå för själv, men ändå en bra trygghet, sitta där med en försäkring som är billig och dåliga ersättningsmoment då är det "dumsnålt" när skadan inträffar.Jag läste oxå det där, men det gäller väl bara för dom som köpt bilen av en handlare. Jag som köpte min begagnad har väl inte så stor nytta av den?
Volvohandlare, 15 000 mil vid gällande Trygghetsavtal) eller 8 år gammal räknat från första
registreringsdagen.
Försäkringen upphör när en av gränserna uppnåtts."
Men är din bil äldre än 8 år eller rullat mer än 10000 mil så skulle jag se efter om annan fösäkring åt det billigare hållet!!
Fiat 500 de luxe -59. Volvo V60 D4 aut Momentum BE-15