Installationsbeskrivningen gäller för både S40 och V50. Alltså bör det vara exakt samma "manöver" för att få bort fronten, samt alla andra manövrar som krävs vid installationen av kabelsatsen. Du har säkert läst det, men _Lucifer_ gjorde detta jobb för inte allt för länge sedan och han beskrev ganska väl hur jobbigt det var med fronten samt tidsåtgången och kunnandet som krävs i "min" tråd om V50:n.
Jag startade tråden om V50 för att få svar på just de saker du (Orfeous) frågar om nu. Jag har fortfarande inte inhandlat någon kabelsats, men skulle hemskt gärna vilja. Problemet är väl i princip bara det med tiden och att jag i princip skulle behöva hyra ett garage över en dag... För, som jag förstått det tar det ungefär en dag för en händig att få det gjort.
Jag har FULL förståelse för din osäkerhet angående fronten. Det är inget roligt att stå där själv mitt i arbetet i kylan och mörkret och inte komma vidare när man gjort ungefär halva jobbet pga ett clips eller liknande som sitter för hårt fast, etc.
Jag vet inte om det finns fler tillbehör till V50/S40 som kräver att man demonterar fronten, men OM det gör det så rekommenderar jag att du läser även dessa beskrivningar! Det kan nämligen stå vissa tips i den ena beskrivningen som inte finns i den andra och vice versa. Detta hände mig när jag installerade fjärrstarten till dieselvärmaren (jag redovisade det i en annan tråd). Jag såg till att läsa alla beskrivingar som hade med rivningen av interiören i bagagerummet att göra (TRM, AEM, Fjärrstarten, m.fl.). För mig var det så att det fanns bra bilder i den ena beskrivingen men ingen text och tvärtom i den andra. Genom att kombinera alla beskrivningar kunde jag få ut så mycket information som möjligt innan jag påbörjade arbetet.
Hur som helst, lycka till med jobbet!! Och NÄR (inte OM) du är klar VILL VI SE BILDER PÅ HUR DU GJORDE!!
