NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Orfeous skrev:
""växellåda som, enligt bilföretaget, ska ge bättre synkronisering på ettan och backen, längre livslängd och över huvud taget bättre komfort och premiumkänsla.""

Den där "premiumkänslan" och "bättre komfort" har jag aldrig känt.
Om det stämmer så kan man ju verkligen undra vad dom har för växellåda i Forden!? Tog dom en osynkad låda från mitten av 20-talet???
:lol:

Håller med Funk!
Volvo har aldrig riktigt haft fokus på kvallitet vad gäller dom tidigare "små"-modellerna som Volvo 66 - 340/360 - 440/460/480 - S40/V40!! Då är S40n/V50 ett stort steg i rätt riktning! Men det finns väl fortfarande en hel del att önska på det området.
av DanneF
_lucifer_ skrev:
Orfeous skrev:
""växellåda som, enligt bilföretaget, ska ge bättre synkronisering på ettan och backen, längre livslängd och över huvud taget bättre komfort och premiumkänsla.""

Den där "premiumkänslan" och "bättre komfort" har jag aldrig känt.
Om det stämmer så kan man ju verkligen undra vad dom har för växellåda i Forden!? Tog dom en osynkad låda från mitten av 20-talet???
:lol:

Håller med Funk!
Volvo har aldrig riktigt haft fokus på kvallitet vad gäller dom tidigare "små"-modellerna som Volvo 66 - 340/360 - 440/460/480 - S40/V40!! Då är S40n/V50 ett stort steg i rätt riktning! Men det finns väl fortfarande en hel del att önska på det området.
jag måste säga att jag trivs otroligt bra med min V50 1.8F som i dagens läge har rullat 5083mil! visst de var ju en hel del saker nybilsgarantin fick rätta till, men nu när allt e fixat så går bilen väldigt bra :)
Användarvisningsbild
av jhedin
Jag har haft två V50 och en SAAB 9-5 senaste åren. Premiumkänslan är god i V50 tyker jag och en kul bil. Däremot var jag besviken på SAAB. Framför allt tycker jag Volvo har en mer genomtänkt förarmiljö. V70 är snäppet bättre men jag tycker inte V50 ligger långt efter. Dessutom får man mycket bil för pengarna jämfört med andra premiumbilar. Klart att Audo och BWM ligger snäppet bättre i körglädje mm men då får man en bil utan utrustning. Om pengarna fanns hade jag förmodligen köpt en tysk bil men Volvo ligger inte långt efter. Men detta kan ju diskuteras i det oändliga. Jag har en kompis som vägrar köra Volvo för den är för vanlig.
av iDrive
jhedin skrev:Jag har haft två V50 och en SAAB 9-5 senaste åren. Premiumkänslan är god i V50 tyker jag och en kul bil. Däremot var jag besviken på SAAB. Framför allt tycker jag Volvo har en mer genomtänkt förarmiljö. V70 är snäppet bättre men jag tycker inte V50 ligger långt efter. Dessutom får man mycket bil för pengarna jämfört med andra premiumbilar. Klart att Audo och BWM ligger snäppet bättre i körglädje mm men då får man en bil utan utrustning. Om pengarna fanns hade jag förmodligen köpt en tysk bil men Volvo ligger inte långt efter. Men detta kan ju diskuteras i det oändliga. Jag har en kompis som vägrar köra Volvo för den är för vanlig.
Instämmer fullständigt om tyska bilar och Volvo.

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]

Är inte det där hål som någo[…]

Precis som Cotag skrev, har också sätt […]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]