NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dennisen
Phyxius skrev:
Dennisen skrev:..så att jag nästa gråter. Jag får vänta tills mitten av december på min V50 1.8F Summom metallic black.....
Alla säger att "det blir väl en fin (h)julklapp, men det är tragiskt lång leveranstid!!
När beställde du då? Själv så beställde jag i slutet av augusti och får vänta till mitten av december.
Jag beställde i för två veckor sedan, så jag kanske inte ska gnälla då... :lol:
av Dennisen
Well, där ropade man ju hej lite väl tidigt. När jag kollade på internet när bilen ska levereras, så står det vecka 5. Inte vad säljaren sade nej....
av Dennisen
..hur det kan ta 4 månader att tillverka en bil!?? som är relativt standard!?
Användarvisningsbild
av Phyxius
Dennisen skrev:..hur det kan ta 4 månader att tillverka en bil!?? som är relativt standard!?
Det tar nog inte mer än en dag eller två att tillverka din bil men vill alla andra ha bil samtidigt så blir det ju kö. På lastvagnssidan där jag jobbar, har vi närmare ett års kö.
av Dennisen
Arrrgghh! Ja, jag hade inte varit upprörd om inte säljare sagt att bilen skulle kunna levereras vid mitten av december först. Sedan, när jag fick CIS-koden så stod det där att prel. leverans var vecka 5. Säljaren "gissade" alltså fel på 7 veckor!
Jag skulle vilja se om han skulle acceptera att jag sade att han skulle få sin nya dator (min branch) om ett par veckor för att sedan säga att, efter att han hade beställt: "tyvärr, du kan tidigast få din dator om 7 veckor".
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Dennisen skrev:Arrrgghh! Ja, jag hade inte varit upprörd om inte säljare sagt att bilen skulle kunna levereras vid mitten av december först. Sedan, när jag fick CIS-koden så stod det där att prel. leverans var vecka 5. Säljaren "gissade" alltså fel på 7 veckor!
Jag skulle vilja se om han skulle acceptera att jag sade att han skulle få sin nya dator (min branch) om ett par veckor för att sedan säga att, efter att han hade beställt: "tyvärr, du kan tidigast få din dator om 7 veckor".
Lita INTE på den till 100%. En i familjen beställde en C30. Det stod en vecka, t.ex 24 som prel lev. Var väl vecka 18 när det stod det. Helt plötsligt ändrades det till vecka 23. Sedan 22 och sedan stod det att den var klar och skeppades till ÅF. :D Den kom flera veckor innan det var sagt! Det var inte någon 'standard' utan en fullutrustad bil. Vet inte hur mycket det skiljer i byggtid mellan en standard och en fullmatad dock.
av agb007
Och idag fick man den :))))))))))

Underbar kort sagt!

Och en funktion som cd-text eller som Volvo kallar det finns med även på High Preformance med enkel cd. Höll på att välja 6-cd bara pga detta.
I all dokumentation så står det att det endast finns vid 6-cd
Användarvisningsbild
av Eson
Hoppas du blir nöjd då:)
av Dennisen
XC90_Executive skrev:
Dennisen skrev:Arrrgghh! Ja, jag hade inte varit upprörd om inte säljare sagt att bilen skulle kunna levereras vid mitten av december först. Sedan, när jag fick CIS-koden så stod det där att prel. leverans var vecka 5. Säljaren "gissade" alltså fel på 7 veckor!
Lita INTE på den till 100%. En i familjen beställde en C30. Det stod en vecka, t.ex 24 som prel lev. Var väl vecka 18 när det stod det. Helt plötsligt ändrades det till vecka 23. Sedan 22 och sedan stod det att den var klar och skeppades till ÅF. :D Den kom flera veckor innan det var sagt! Det var inte någon 'standard' utan en fullutrustad bil. Vet inte hur mycket det skiljer i byggtid mellan en standard och en fullmatad dock.
Det är väl det jag hoppas på :)
av Dennisen
agb007 skrev:Och idag fick man den :))))))))))

Underbar kort sagt!

Och en funktion som cd-text eller som Volvo kallar det finns med även på High Preformance med enkel cd. Höll på att välja 6-cd bara pga detta.
I all dokumentation så står det att det endast finns vid 6-cd
Grattis! :-)

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]