NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Doby skrev:Nåt jag stör mig på är att man måste klicka sig fram artist för arstist eller låt för låt. Med ipoden (i min nya classic iallafall) kan man snabbscrolla och om man scrollar riktigt fort dyker det upp en bokstav i rutan och den scrollar på första bokstaven i namnet. Man kan alltså väldigt snabb scrolla från A till tex K.

Som det är nu känns det väldigt trafikfarligt att sitta och klicka sig fram 50 låtar eller artister....

Har mailat Volvo om detta och lagt som förslag att dom lägger in denna funktion i tuningratten.
Ingen dum idé! Meddela om du får något svar.
Användarvisningsbild
av Orfeous
går inte denna grej att installera i en 06as S40N?
vi har frågat bilbolaget om det fanns men det fanns inte att köpa till den.
av Doby
Enligt Volvo skulle det komma en mjukvaruuppgradering i Januari. Nån som vet om eller när den kommit/kommer?
av cosmosleo
Hejsan, jag lyfter upp denna tråd och undrar om någon hört ifrån Volvo om det kommer någon mjukvaruuppgradering av Ipod/Usb-Interfacet?
Jag har mailat Volvo men ej fått något svar.

Det jag stör mig mest på är att det inte finns en smidig lösning att snabbscrolla mellan artisterna. Själv har jag 160Gb i min Ipod Classic - med en väldigt massa artister. Det krävs nästan att man stannar bilen om man vill byta mellan artister på ex A till N. Man får liksom klicka och klicka och klicka....Suck!

Dessutom vore en i sidled rullande textremsa med artistens namn önskvärt i början av uppspelningen. Eller alternativt ett mindre teckensnitt. Som det är nu kommer inte hela artistens namn med på displayen. Om jag exempelvis spelar "Electric Light Orchestra" syns bara "Electric" på displayen då inte fler bokstäver får plats.

Det känns som om detta borde gå att fixa relativt enkelt med en ny och förbättrad mjukvara av någon skicklig datorfreak på Volvo.

...eller är det bara jag som är petig?

MVH
/cosmosleo

Jaha, det är en större modell ser ja[…]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]

AC & kylfläkt

Sånt är riktigt tråkigt att r&ari[…]