NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Jag har en "liten" lista på min V50 2,4 -05.

Larmsensorer i taket
Ac hängt sig på max värme
Bytt båda drivaxlarna
Omprogr av klockan
Motor "klonkar" (ljud) 25 sek efter start
Omprogr av radion
Ny progr vara till motorn
Gnisslande förarstol
Dörrlister som släpper
Nya drivaxlar igen
Kondensorn
Generalras - ny motor
Ny högerlampa
Ny växellåda
Motorvärmare ur funktion
Förarstol gnisslar igen
Stor bult upphittad i motorrummet
Bensinpumpsrelät
Ny vänsterlampa
Bromsoljan slut
Mittkonsoll varm
Strålkastar spolare höger
Kopplingspedal givare
Vikt slang i motorrummet - motorlampan lyser

Jag tror att jag har fått med det mesta
Företaget har i alla fall fått nog av bilen
av Patcy
Herregud det där var en rejäl lista :o och jag som väntar på min nya bil, spännande...
av air
Hur långt har den rullat Blix?
av Ragnarpe
Patcy skrev:Herregud det där var en rejäl lista :o och jag som väntar på min nya bil, spännande...
Jo du Patcy, det var mycket som Blixsnabb hade och om man läser detaljerna och mellan raderna så börjar man ju undra....
Du behöver dock inte vara orolig för att din nya bil är så sunkig.
Min svarta sötnos, som nu har gått 700 mil, fungerar hur bra som helst!
av lilledanne
Ragnarpe skrev:lilledanne, Blixnabb och agb007: Vad har ni för årsmodeller och vad är det för
fel ni haft?
.
Elektroniken it is... min bil var inne två gånger för tjuvlarm, larmade bla en gång när jag körde genom Göteborg city...lätt pinsamt ! ;)

Tre gånger inne för klimatanläggningen som fick fnatt. Löstes till slut med en mjukvaruppgradering som inte fanns när jag lämnade in de första två gångerna...

En gång inne för att lampan vid fötterna lös hela tiden...

Och igår fick temperaturen fnatt, visade -39 grader, nästa gång jag startade lös lampan för trasig avgasrening, men den har slocknat nu igen... det är ju inte att man börjar undra vem som tjuvkopplat ihop alla datorerna... ;-/

Min är en 06:a uttagen i april06..
av Fredrik^
Kan ju skriva vad som hänt med min S40 2.4i de 6 månaderna jag haft den

300 mil = Ny motor
500 mil = Nytt tändningslås
900 mil = Dåliga bussningar i bakvagnen, regnar in och bromsar som gnisslar
av Ragnarpe
Fredrik^ skrev:Kan ju skriva vad som hänt med min S40 2.4i de 6 månaderna jag haft den

300 mil = Ny motor
500 mil = Nytt tändningslås
900 mil = Dåliga bussningar i bakvagnen, regnar in och bromsar som gnisslar
Ny motor kan man väl tänka att det inte händer så ofta för trots allt är
ju Volvos femmor tillförlitliga. Däremot nytt tändningslås och dåliga bussningar borde inte få förekomma i en Volvo som är så pass ny.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
2 år och 9 månader samt 6300 mil

Glömde några detaljer
Byte av motorkuddar mm samt vxl låda som trilskades på 3an, de försökt att justera den 3 ggr, men det försvann först när dom bytte den.
Att det regnar in genom bakluckan vid riktigt ruskväder är bara en bagatell i sammanhanget.
av agb007
Ragnarpe skrev:lilledanne, Blixnabb och agb007: Vad har ni för årsmodeller och vad är det för
fel ni haft?

Själv har jag en -07 och det är inga problem med den, men som jag skrev i en
annan tråd så är det inte mekaniken i dagens bilar som krånglar utan den där
förb...de elektroniken.
V50 1,8F 2006

Det som hände efter uppgraderingen var att fönsterhissarna på passagerar sidan inte gick att styra från förarsidan. Bilen gick inte att låsa med fjärren utan bara med nyckel samt att bilen fick för sig att det var -40 grader ute! Tro mig även om du sätter värmen på min i bilen så blir det jävligt varmt om bilen tror att det är minus 40.

Alla 3 sakerna åkte bilen in för med ungefär en vecka emellan var väl inne 2 dar i två av fallen fick lånebil som jag inte behövde betala bensin för så bortsett från strulet att lämna in den så överlevde jag.

I mitt fall handlade det tydligen om fett för några kontakter i a-stolpen.
För mycket fett så glider kontakterna isär och där med får bilen lite pling-plong.

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]