NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Jensen skrev:
mojja skrev:
foiltech skrev: hehe såg det :lol:
Står inget sådant någonstans i min orderbekräftelse o inte har säljaren sagt något om det innan så jag ringde till honom efter att jag läst detta och för min del spelade det ingen roll hur mycket jag kör min bil e redan värderad.

Verkar som att ni handlat från snåla säljare:)

//mojja
Låter ärligt talat som att du talat med en oerfaren/ny säljare, denna text står med på första sidan utav ordersedeln samt orderbekräftelsen.
Jag kan säga att man normalt sett t.o.m värderar bilen en gång till innan leverans pga 5-6mån lev tid är för lång tid för att en värdering skall vara giltig.
Under en så pass lång period så har man fått minst 2nya värderingslistor. Det jag kan tänka mig är att du kanske får detta pris pga du hade ganska mycket problem med din bil, ett scenario till är att handlaren dealat med Volvo när man haft så mycket fel på sin bil, därför bryr sig inte handlaren om att omvärdera din bil.
Man kommer alltså få ett stöd för att man tar in din bil alldeles för högt,
OBS att detta enbart gäller när man haft "problembilar"

Du har så rätt så. Min bil har varit en av dessa problem bilar och dom kommer få stöd för att lösa in den :P

Det står ingenstans att det ska dras av någonting med eller att bilen ska omvärderas när bytet blir gjort. Mitt inbyte står inte ens med på min orderbekräftelse utan vi kom överens om att den byts in för 218k netto.
Kan säga att jag köpte den naken utan bodykitt för 225k nett efter rabbater o dyl. Då hade jag haft bilen i 10 månader o kört 2600 mil vid värderingstillfället. Nu e bilen 13 månader gammal o har gått 3200 mil.
När den byts in kommer någ 4000 mila sträcket vara passerat med god marginal :lol:

M.v.h mojja
av jensam
Verkar rent spontant som om 3 kr/mil utöver 200 verkar som en ganska dålig affär för Volvohandlaren. Jag menar, om jag fick välja mellan två bilar, den ena har gått 1000 mil och den andra 2000, i övrigt helt identiska, skulle jag i alla fall välja bilen som gått 1000 mil för de 3000 kr extra som den kostar... En omvädering skulle kanske ha varit en bättre affär för Volvo. Men, jag kanske har fel.

Jag tycker det är juste av Volvo att ge dig denna fördel med tanke på de problem du haft med bilen, MEN för deras egen del borde de ha informerat dig om att just detta var anledningen till att du inte får nåt avdrag för de extra milen. De tjänar ju inget på att vara justa om det inte märks för kunden!

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Har samma problem, bilen var inne på verksta[…]