NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
hedlung skrev:Fått svar idag av BraBil, enligt dom passar inte C70-ringarna på V50, och de finns inte ens att beställa som reservdel. (?) Så isåfall får man byta hela panelen.
Så det blir väl att byta ut mot nya gummiringar då... :(

Som om man inte hört det förr?!?!?
Jag tvivlar på att den killen hade en susning om vad som just kom ur hans käft. Brukar vara så när man snackar med dom i reservdelsbutiken. Dom har bara lagernummer att gå efter, ibland börjar man fundera om dom ens sett en bil. (Inget ont om reservdelsförsäljare.)

Varför finns inte dom som reservdel om dom "vanliga" gör det?
Det är oftast bara brist på engagemang hos vissa försäljare har jag märkt. Jag blir så trött så jag orkar inte ens fråga dom längre.
Jag letade diskanthögtalare till min bil, men det kunde dom inte heller hitta.... :roll:
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
På C70n så heter rattsatsen ( 4st ) 30782150 men det står inte om det är med alu ringar eller om det är svarta.

Som sagt det går att hitta i VIDA om de kollar där, får väl ta en kik efter de till V50.

Jag är sugen på att byta till Nordic light oak och kromringarna.
Riktigt snyggt tycker jag det är i vart fall.
Bild
av mojja
kan bara tala om att problemet lever kvar till my07. mina ringar har oxå börjat flagna..

Men inget jag bryr mig då en ny bil är på intågande..

//mojja
av jensam
samma här. mina har också börjat flagna! (2006 års modell)
Användarvisningsbild
av poseidon
Använder ni inte rattknapparna? Hur ofta pillar man med AC:n?
av jensam
konstigt nog har mina börjat flagna trots att jag knappt använder dem... :( :(
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]