- lör 30 jun 2007, 07:18
Jag anser i allafall inte att man kan kalla sig blåst bara för att en bil man köpt visat sig vara lagad. Det är ju skillnad om den är oproffesionellt lagad, men det vet vi ju inte i detta fallet.
/Martin
Lilja skrev:Självklart kan det kanske inte alltid bli precis som nytt, men om man lagar enligt tillverkarens instruktioner blir det säkerligen tillräckligt bra.MartinS skrev:Varför tror du att det finns plåtverkstäder och inte bara bilskrotar?Eller inte, problemet är att när man svetsar ihopa och rätar ut en tidigare krockad bil fungerar inte dekompressons zonerna som tillverkaren tänkt längre. Finns tester på detta, finns även ett videoclip på youtube från fifth gear där dom testar detta. Det är livsfarligt att köra runt med en tidigare krockad bil som varit så pass illa skadad att man fått svetsa om ramen.
Jo, för att man kan laga bilar som varit krockade, och därefter fungerar dom allt som oftast precis lika bra som innan krocken.
/Martin
Jag anser i allafall inte att man kan kalla sig blåst bara för att en bil man köpt visat sig vara lagad. Det är ju skillnad om den är oproffesionellt lagad, men det vet vi ju inte i detta fallet.
/Martin
Ju oftare jag tankar desto roligare har jag haft det!
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic
S60 2.4D Classic MY08: Bruks
V60 D4 R-Design MY13: Bruks med puts
S90 3.0 Manuell MY98: Genuine Classic