- sön 14 jul 2024, 22:38
När den är kall går bilen på inbyggd mapp från databoxen, när den passerat det läget går den över mer och mer på motorns sensorer, bl.a. tempgivaren, lambda m.m. och använder den datan för att reglera allt, innan det lite av en mapp med default-värden som gör att bilen ska starta och bli varm.
Kan ligga något där, att man får kolla kamaxelgivare, lambdasonder, vevaxelsensor och liknande. Tryckgivaren du nämner kan vara en orsak också, nästan mest trolig.
Kompprov kan ju vara aktuellt, men det borde ge effekt hela tiden. Men för att utesluta det.
Har inte haft min 2.0f så länge att jag vet vart alla saker sitter, men ska blänga lite när jag går ut till bilen imorrn och ska byta stift om jag kommer på något. De är ju inte exakt lika 1.8;orna men nära.
Kan ligga något där, att man får kolla kamaxelgivare, lambdasonder, vevaxelsensor och liknande. Tryckgivaren du nämner kan vara en orsak också, nästan mest trolig.
Kompprov kan ju vara aktuellt, men det borde ge effekt hela tiden. Men för att utesluta det.
Har inte haft min 2.0f så länge att jag vet vart alla saker sitter, men ska blänga lite när jag går ut till bilen imorrn och ska byta stift om jag kommer på något. De är ju inte exakt lika 1.8;orna men nära.
If you can´t convince them - confuse them!
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...
Vida/Dice finns i Sundsvall om du behöver hjälp med utläsning...