- lör 26 maj 2007, 22:26
Min Flexifuel 1,8 förbrukar ganska exakt 1,0 l/mil av E85 (min blandade körning under lång tid). Det innebär att jag kör för ca 7.64 kr/mil
När jag kör på enbart bensin kommer jag inte ner under 0,75 l/mil. (också under lång tid)
Med de priser som är idag tjänar jag ca 1 kr/mil.
Men det viktiga är att jag inte förstör miljön, vilket är den stora vinsten.
Vad man vill köra på är en fråga för var och en, men dessa siffror är fakta. Jag har inte något intresse för att skönmåla det ena eller det andra drivmedlet så jag har bara mätt förbrukningen av eget intresse.
dali skrev:Lite fakta.Micke_d skrev:stå å väger lite mellan det och vanligt steg3 ... ger lite mer effekt om man bestämmer sig för ett bränsle ) men etanolen är ju bra mycket billigare ...Hr du då räknat med att bilen drar ca 40% mer med E85? Lägg på 40% på priset för E85 så blir det en rättvis jämförelse.
Min Flexifuel 1,8 förbrukar ganska exakt 1,0 l/mil av E85 (min blandade körning under lång tid). Det innebär att jag kör för ca 7.64 kr/mil
När jag kör på enbart bensin kommer jag inte ner under 0,75 l/mil. (också under lång tid)
Med de priser som är idag tjänar jag ca 1 kr/mil.
Men det viktiga är att jag inte förstör miljön, vilket är den stora vinsten.
Vad man vill köra på är en fråga för var och en, men dessa siffror är fakta. Jag har inte något intresse för att skönmåla det ena eller det andra drivmedlet så jag har bara mätt förbrukningen av eget intresse.
V50 1,8 Flexifuel -06