NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
@devildenied,
Multipoint insprut på den motorn, vad jag kan läsa mig till. Lite högre förbrukning men slipper klägg på ventilerna iaf. :-D

Till TS.
Jag säger köp om du inte behöver 4/5 dörrars. Dragkrok har den ju så. Första bilen kan man leva med lite stök på motorväg och 5-växlad är nästan skönare i stadstrafik.
Byt högtalare så stereon får lite punch :party:
Användarvisningsbild
av Micce1980
En av de bättre Volvosarna jag haft. En V50 1.8 ej f, 2006:a köptes 2013 med 13 000 mil på mätaren och dens finns kvar i familjen ännu och har nu rullat ca 20 000 mil. Det är inte så många tusanlappar den krävt i reparation. Kör den ibland och ja visst den är inget motorvägslok men vem hade trott det. Förvånansvärt modernt uppträdande men hade nog letat som lägst momentum ändå
Användarvisningsbild
av jensenystad
Jag har en 1.8 F -2009. Köpte den 2011 och då hade den gått 1000 mil. Nu har den förvisso inte rullat så långt (12500 mil). Fick precis byta ett hjullager på bilen och det är den första saken som jag har behövt att reparera på bilen sedan 2011. Drar ingen olja när jag kör med 95. En annan sak när man kör på Etanol. Då gäller det att ha olja med sig. Nu ljuger jag faktiskt, jag hade en baklampa som gick sönder en gång som jag fick byta. Bromsar har jag aldrig bytt heller, de som sitter på är från 2009 och är fortfarande i gott skick. Är än så länge nöjd med bilen.
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]