NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Njaa, jag har lessnat för länge sedan på att driva ärendet, bilen blir 3 år nu i april så jag byter mot en ny V50 (korkat?) eller nya V70.
av iDrive
Appel skrev:Samma problem höger bak på min V50 -04. Verkstaden har aldrig fått bukt med det, dom har bytt och limmat men felet är kvar.

Jag tänkte byta till den faceliftade V50 som kommer till sommaren, förhoppningsvis har dom en bättre konstruktion på den.
Kan tyvärr göra dig besviken (och mig också för den delen) att den faceliftade också läcker vid bakdörrarna.
Fick ut min faceliftade V50 för två veckor sedan. Idag när jag klev in i bilen, den första dagen med rikligt regn, såg jag till min förvåning vatten i baksätet trots att ingen bakdörr hade öppnats.
Gick ut och öppnade bakdörrarna och insåg väldigt snabbt att listerna läckte vatten.
Jag torkade av listerna lite grann och resten av dagen kom det inget vatten igenom men jag är väldigt tveksam om problemet är löst.

I dagsläget är min teori att listerna inte är helt täta och släpper igenom vatten efter att bilen som har varit torr blir utsatt för en massa regn.
Men när man försöker torka av listerna bildas det en tunn "vattenfilm" som fungerar som tätning och blien förblir torr resten av regnperioden.

Naturligtvis ska man inte nöja sig med det här problemet så jag kommer att lämna in bilen för åtgärd.

Annars är jag jävligt nöjd med bilen.
Eller som min säljare sa "nu har det det kul, du är ute och bränner med en V50 summum".
Användarvisningsbild
av Appel
iDrive skrev:
Appel skrev:Samma problem höger bak på min V50 -04. Verkstaden har aldrig fått bukt med det, dom har bytt och limmat men felet är kvar.

Jag tänkte byta till den faceliftade V50 som kommer till sommaren, förhoppningsvis har dom en bättre konstruktion på den.
Kan tyvärr göra dig besviken (och mig också för den delen) att den faceliftade också läcker vid bakdörrarna.
Fick ut min faceliftade V50 för två veckor sedan. Idag när jag klev in i bilen, den första dagen med rikligt regn, såg jag till min förvåning vatten i baksätet trots att ingen bakdörr hade öppnats.
Gick ut och öppnade bakdörrarna och insåg väldigt snabbt att listerna läckte vatten.
Jag torkade av listerna lite grann och resten av dagen kom det inget vatten igenom men jag är väldigt tveksam om problemet är löst.

I dagsläget är min teori att listerna inte är helt täta och släpper igenom vatten efter att bilen som har varit torr blir utsatt för en massa regn.
Men när man försöker torka av listerna bildas det en tunn "vattenfilm" som fungerar som tätning och blien förblir torr resten av regnperioden.

Naturligtvis ska man inte nöja sig med det här problemet så jag kommer att lämna in bilen för åtgärd.

Annars är jag jävligt nöjd med bilen.
Eller som min säljare sa "nu har det det kul, du är ute och bränner med en V50 summum".
Jag fick min faceliftade V50 förra veckan, har hunnit och tvätta samt att den stått i regn och körts i regn, och den är tät i bakdörrarna!!!

Men även om jag har tur nu så kan jag nog tycka att det är märkligt att dom inte gjört någon bättre lösning då det är ett känt problem. Å andra sidan är det väl rätt dyrt att konstruera om det till en facelift, blir säkert bättre när nästa V50 kommer :roll:

Jo, jag håller med dig, jag är väldigt nöjd jag också. Nu har jag drygt 3 års erfarenhet av V50, men det känns ändå som en ny och modern bil. Jag kollade Audi A4 innan jag bestämde mig för en V50 till, och det kändes som en omodern bil i jämförelse!!
av Erik V
Appel skrev:
Förresten, jag menar den yttre listen som tätar mot karossen, inte den inre, den släpper alltid i hörnen och den får man trycka till för hand.
Accepterar du verkligen att du får trycka till de inre listerna för hand?

Tyvärr har jag samma problem och jag tycker det är helt j-a oacceptabelt att på en bil behöva gå och peta på listerna så att dom sitter rätt!

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]