Appel skrev:Samma problem höger bak på min V50 -04. Verkstaden har aldrig fått bukt med det, dom har bytt och limmat men felet är kvar.Kan tyvärr göra dig besviken (och mig också för den delen) att den faceliftade också läcker vid bakdörrarna.
Jag tänkte byta till den faceliftade V50 som kommer till sommaren, förhoppningsvis har dom en bättre konstruktion på den.
Fick ut min faceliftade V50 för två veckor sedan. Idag när jag klev in i bilen, den första dagen med rikligt regn, såg jag till min förvåning vatten i baksätet trots att ingen bakdörr hade öppnats.
Gick ut och öppnade bakdörrarna och insåg väldigt snabbt att listerna läckte vatten.
Jag torkade av listerna lite grann och resten av dagen kom det inget vatten igenom men jag är väldigt tveksam om problemet är löst.
I dagsläget är min teori att listerna inte är helt täta och släpper igenom vatten efter att bilen som har varit torr blir utsatt för en massa regn.
Men när man försöker torka av listerna bildas det en tunn "vattenfilm" som fungerar som tätning och blien förblir torr resten av regnperioden.
Naturligtvis ska man inte nöja sig med det här problemet så jag kommer att lämna in bilen för åtgärd.
Annars är jag jävligt nöjd med bilen.
Eller som min säljare sa "nu har det det kul, du är ute och bränner med en V50 summum".