NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Steff 99 skrev:
mojja skrev:
Steff 99 skrev:Blir hastighetsmätaren chippad också :shock:

Nej o om du läst på lite så skulle du se att det inte handlar om chipp utan om prgramering..

Hastigetsmätaren e graverad till 260 km/h timmen o vad jag skrev var att det går mycket snabbare att ta sig till 200 km/h och att 22o km/h inte är något problem då bilen inte klarade det innan uppdateringarna.

Läs om läs rätt

M.v.h mojja

Ursäkta så väldigt mycket....försökte bara vara lite ironisk. :roll:
Det är precis som när man var liten o trodde att bilen gjorde 260 bara för att det stod så på hastighetsmätaren.
En 2,0 D som lätt gör 220 (omprogramerad) :lol: vad gör den inte då om man pressar... 250??? vem behöver en T5??

sry tog det som att du bara försökte dryga dig..
:(

men allt ook :?:

O ja det jag skrev stämmer på mätarfart verklig fart har jag ingen aning om.

/mojja
av Daniel242
Vore kul att höra hur förbrukningen blev efteråt vid "normal" körning...
Dom säger ju själva att den brukar vara detsamma om man chippar en diesel
av Kevlar
Fräckt mojja! :twisted: 185hk/400 Nm och manuell låda, då borde du snart spöa D5:or (det gör du nog redan visserligen med tanke på vikt/växellåda)...

Blev det någon skillnad på när effekten/vridet kommer? Var har han ökat mest, är det på toppen eller i botten?

Jag tycker att min 2.0D är pigg så det räcker, men mycket vill ju ha mer som bekant. Är dock en leasingbil så det får nog räcka med 18" hjulen jag precis myglat dit :D Men man får väl drömma... :?:
av mojja
Daniel242 skrev:Vore kul att höra hur förbrukningen blev efteråt vid "normal" körning...
Dom säger ju själva att den brukar vara detsamma om man chippar en diesel

Just nu e förbrukningen åt skogen då högerfoten blivit väldig tung :twisted:

Men tvivlar inte en sekund på att den e den samma om man kör normalt.

M.v.h mojja
av mojja
Kevlar skrev:Fräckt mojja! :twisted: 185hk/400 Nm och manuell låda, då borde du snart spöa D5:or (det gör du nog redan visserligen med tanke på vikt/växellåda)...

Blev det någon skillnad på när effekten/vridet kommer? Var har han ökat mest, är det på toppen eller i botten?

Jag tycker att min 2.0D är pigg så det räcker, men mycket vill ju ha mer som bekant. Är dock en leasingbil så det får nog räcka med 18" hjulen jag precis myglat dit :D Men man får väl drömma... :?:

Bilen har blivit mycket starkare i botten all kraft finns där mycket tidigare.
Ligger man runt 80 så finns det aldrig något behov utav att växla ner innan omkörning.

Även kraften jag saknat efter 160 km/h innan e jag väldigt nöjd med där har det blivit en dramatisk skillnad.

Körde mot kompisens d5 v70 iof o han hängde inte med riktigt vart lämnad rätt fint. Men han släpar ju på ett par kilo mer med. Ska bli kul att köra mot en v50 d5a bara för att jämnföra :twisted:
Kommer någ att bli rätt jämnt om inte annat.

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Micke_d
Ang effekter uppmätta av tillverkare eller annat företag så skiljer det på många punkter MEN framförallt att tillverkarna tex volvo måste ta hänsyn till olika kvaliteer på soppa ... tex när det gäller bensin så kör dom ju 92 oktan eller vad det är i vissa länder å här i sverige har vi 95 som lägst ... och effekt siffrorna som visas gäller för alla marknader ... så vi som har lite finare soppa har lite tillgodo från början ...

Men om du ser tex på BSRs effekter så istället för att se på innan orginal uppmätt eller BSRs upp mätta, så ta skilnaden på båda deras mätningar å lägg på det på den angivna effekten från volvo ... för oavsett vilken typ av mätning som tex BSR använder sig av så kommer dom använda samma typ av mätning före och efter ...

Som tex min bil som enl volvo har 220Hk 320Nm och enligt BSR 221Hk 346Nm och trimmat med BSR PPC steg 3 ger 278Hk 441Nm

så tar vi 278-221 = 57Hk

och 441-346 = 95Nm

som då ger 220+57 = 277Hk
och 320+95 = 415 Nm

Så då kanske det skulle vara mer rättvist att säga att deras steg gav 278hk och 415Nm i stället ... Bara en tanke :-p

// Mvh

Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Houdi, lossade handtaget på förarsidan […]

Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]

Jag lyckades aldrig lösa problemet och bilen […]