NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Till Matco: Man bör (skall) motionera värmaren några gånger under det varma halvåret. Några säger varje månad, några andra kan dra ut på det till var annan eller var tredje månad. Hursomhelst så är det nyttigt för värmaren att få starta upp emellanåt. Men här är en lite viktig punkt. Man skall inte bara starta och stoppa värmaren. Man startar den och låter den gå kanske 10 - 15 minuter innan man stänger av den vid körprovet. Annars är risken stor att den sotar igen. Då startar den inte alls när man behöver den.
av KenZoo
när vi ändå diskuterar väramare,
Kan någon rekommendera ställen där man kan handla reservdelar till dessa eberscpärcher som sitter i våra v50 dieslar?
Volvo säljer väl bara hela värmaren? Jag är ute efter typ glödstift , styrenhet och liknande
av KenZoo
En till fråga som dök upp, ska se efter möjligheten att köpa en bättre beggad enhet , kan man med värmaren monterad se klisterlappen där artnr och tillverkarnr står? eller måste man ha ut den?
av Rådlös
Inget rakt svar på din fråga om värmaren, men i sådana fall där man inte ser från t.ex undersidan på något, kan en sådan här vara användbar: https://www.clasohlson.com/se/Inspektio ... r201472000
Om det är mörkt och svart där man skall titta så är en pannlampa också väldigt nyttig. Den lyser ju i siktlinjen och via spegeln faller ljuset på det du vill se. Men glöm inte att du ser spegelvänt. Viktigt om man söker typnummer etc.

Men en sådan spegel är ju användbar i andra sammanhang också. Likaså en pannlampa.
av Matco
Lyckan var inte långvarig, startade nån gång, sen några starter med rökmoln och då stoppade den.
Numera låst igen å går ej att starta.
Tur man köpt bilen av en seriös firm, bilen ska in på verkstad på Tisdag där dom ev. skickar in en ny värmare.
Kändes som verkstaden tyckte det var enklare å säkrare än att byta delar.
Imorse saknade jag värmaren kan jag säga... :-)
Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]

Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]

Värme Cirkulation

Hej Har en Volvo v70 D5204T3 2013 Har bytt termos[…]

Förr fanns det många olika hokus pokus […]